شانس مسی برای تکمیل یک سه گانه منحصر به فرد

به گزارش سفر به هند، به احتمال خیلی زیاد این آخرین حضور مسی در مسابقات جام جهانی خواهد بود، و او قصد دارد که با خاطره خوش و توسعه رکوردهایش این تورنمنت را ترک کند.

شانس مسی برای تکمیل یک سه گانه منحصر به فرد

به گزارش خبرنگاران، جام جهانی 2022 مسلماً برترین تورنمنت لیونل مسی در بین پنج دوره ای است که تا به امروز در آن شرکت کرده، و به شدت هم در داخل و هم خارج از زمین احساس راحتی می کند.

جاه طلبی مسی واضح است؛ جام قهرمانی جهان را می خواهد. او ماه ها برای رسیدن به این آرزو با دقت و وسواس آماده شده و به خوبی می دانست که باید در ماه های نوامبر و دسامبر به اوج خود برسد. با توجه به عملکردهایی که تا کنون از خود به نمایش گذاشته، باید گفت که در این راه پیروز بوده است.

مسی در حال حاضر در آستانه دست یافتن به یک سه گانه منحصر به فرد است: جام جهانی، کفش طلا و توپ طلای جام جهانی.

مسی می تواند یک توپ طلای دیگر در جام جهانی به دست آورد

گروه مطالعات فنی فیفا به سرپرستی آرسن ونگر، فهرستی از بازیکنان برجسته در این مسابقات تهیه می کند و سپس مطبوعات به برترین بازیکنان این فهرست رأی می دهند.

باید منتظر نیمه نهایی و فینال بود اما مسی تا به اینجای کار با توجه به عملکردهایی که داشته بسیار پیروز بوده است. او پیش از این در سال 2014 با وجود شکست در فینال مقابل آلمان، توپ طلا را به دست آورد. آیا دوباره می تواند این شاهکار را تکرار کند؟

برترین گلزنان جام جهانی 2022

در حال حاضر مهم ترین مساله برای مسی این است که قهرمانی جهان را با کشورش بدست بیاورد، ولی همچنین در رقابت برای کسب کفش طلای تورنمنت برای برترین گلزن نیز حضور دارد.

کیلیان امباپه فرانسوی در حال حاضر با 5 گل پیشتاز است، اما مسی با 4 گلی که به ثمر رسانده، تنها یک امتیاز با او فاصله دارد و آمارش با اولیویه ژیرو برابر است. مسی همچنین از نظر گلزنی پربارترین سال خود را برای آرژانتین سپری می کند. این برترین سال تقویمی او از نظر گلزنی برای آلبی سلسته است و 15 گل در سال 2022 تا به این جای کار به ثمر رسانده.

رکوردهای دیگر مسی

این بازیکن آرژانتینی همچنین سه جایزه برترین بازیکن مسابقه را تا کنون در کارنامه دارد؛ در مقابل مکزیک، لهستان و هلند، و در بازی مقابل استرالیا یکی دیگر از این جوایز را به هم تیمی خود الکسیس مک آفهرستر واگذار کرد. او در مجموع 10 جایزه برترین بازیکن مسابقات جام جهانی را در اختیار دارد.

رقیب دیرینه او کریستیانو رونالدو با هفت جایزه در رتبه بعدی این فهرست واقع شده است.

از دیگر رکوردهای مسی می توان به برابری با رکورد گابریل باتیستوتا به عنوان پرگل ترین بازیکن آرژانتین (10 گل) در جام های جهانی اشاره کرد. و او با حضور در بازی روز سه شنبه به رکورد برابر با لوتار ماتئوس در تعداد بازی های اجرا شده در جام های جهانی (25 بازی) خواهد رسید.

منبع: فرارو
انتشار: 21 آذر 1401 بروزرسانی: 21 آذر 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1528

به "شانس مسی برای تکمیل یک سه گانه منحصر به فرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "شانس مسی برای تکمیل یک سه گانه منحصر به فرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانس مسی برای تکمیل یک سه گانه منحصر به فرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید