شاسی بلند متفاوت آینده نیسان ، آریزون به جای پاترول، عکس
به گزارش سفر به هند، دیجیاتو نوشت: شرکت نیسان در خلاق نمایشگاه شانگهای از یک کانسپت تازه رونمایی کرد. این کانسپت آریزون نام دارد و برداشت کمپانی ژاپنی از یک شاسی بلند برقی را به نمایش می گذارد.
در طراحی این کانسپت، نیسان سلیقه های مشتریان چینی را لحاظ کرده، به همین علت احتمالاً نسخه تولیدی آن در آینده نزدیک راهی این کشور خواهد شد. این درحالیست که از نظر سایز و ابعاد، عملا بعید نیست که آریزون جایگزینی برقی برای نیسان پاترول تلقی شود، معروف ترین شاسی بلند نیسان که البته به سبب ابعاد و موتورهای درون سوز قدرتمندش معروفیت دارد و شاید برقی شدن، چندان با روحیه مشتریان آن سازگار نباشد.
نیسان آریزون کانسپتی از آینده
از نظر ابعاد، نیسان آریزون جثه ای مشابه با قشقایی دارد؛ اما با توجه به استفاده گسترده از حجم های اغراق آمیز، بزرگ تر از قشقایی دیده می شود. سبک طراحی این کانسپت طوری است که حس ماجراجویی و شرکت در تورهای آفرودی را در بیننده تحریک می کند! اگر با دقت به تصاویر این کانسپت نگاه کنید، اثری از ستون B پیدا نخواهید کرد. با حذف این ستون، مهندسان نیسان لولای درهای عقب را به ستون C منتقل کرده اند. در نتیجه درهای آریزون مثل محصولات رولزرویس خلاف جهت هم باز می شوند. ریل های سقفی یکپارچه و چراغ های LED متعدد از دیگر ویژگی های قابل ذکر تازه ترین مفهومی نیسان هستند. این چراغ ها هم در جلو و هم در عقب ساختاری سرتاسری دارند و الگویی هاشورمانند ایجاد کرده اند.
نیسان آریزون ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد. این ویژگی در کنار بهره مندی از رینگ های بزرگ و تایرهای مخصوص آفرود، گویای آن است که مهندسان نیسان توجه ویژه ای به توانایی های خارج از جاده داشته اند.
طراحی داخلی بسیار مدرن
همانند نمای بیرونی، در داخل کابین نیسان آریزون هم با فضایی مدرن و پیشرفته روبرو هستیم. این شاسی بلند مفهومی ظرفیت حمل 5 سرنشین را دارد و داشبورد آن میزبان یک نمایشگر عریض در پشت فرمان است. فرمان فرم آینده نگرانه ای دارد و چند دکمه لمسی روی آن به چشم می خورد. روی داشبورد آریزون هم چند دکمه لمسی برای کنترل امکانات و مدیریت سیستم اینفوتینمنت وجود دارد.
سقف نیسان آریزون ساختاری شیشه ای دارد. این شیشه به قابلیت مات شوندگی اتوماتیک مجهز است و در روزهای آفتابی می تواند از افزایش دمای کابین یا اذیت شدن سرنشینان جلوگیری کند. مثل شمار زیادی از کانسپت های اخیر، آریزون نیز از یک دستیار اختصاصی بهره می برد. این دستیار Eporo نام دارد و سرنشینان می توانند با آن درباره آب و هوا و مواردی از این دست تعامل کنند.
نورپردازی هوشمند کابین از دیگر ویژگی های پیشرفته نیسان آریزون است. این مفهومی توانایی شناسایی افراد حاضر در کابین را دارد و می تواند طبق تنظیمات دلخواه آنها، رنگ و حالت نورپردازی داخلی را انتخاب کند.
مشخصات فنی
کانسپت نیسان آریزون بر اساس پلتفرم CMF-EV توسعه پیدا کرده است. شاید بدانید مدل های دیگری مثل نیسان آریا و رنو مگان E-Tech نیز بر مبنای این پلتفرم ساخته شده اند. در رابطه با مشخصات پیشرانه، ژاپنی ها حرفی به میان نیاورده اند. اما پلتفرم مذکور با انواع پیشرانه های تک و دو موتوره سازگاری دارد. همچنین قوی ترین نسخه از آریا، دارای پیشرانه ای 389 اسب بخاری است و یک باتری 87 کیلووات ساعتی انرژی آن را تأمین می کند. از این رو دور از انتظار نیست که آریزون هم دارای مشخصاتی مشابه باشد.
گفتنی است نیسان قصد دارد تا پایان این دهه 27 مدل برقی شده نو را وارد بازار کند؛ از این تعداد 19 مدل به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز خواهند بود. شاید نسخه تولید انبوه آریزون یکی از این مدل ها باشد.
5858
منبع: خبرآنلاین