راه اندازی اقامتگاه های موقت برای دانش آموزان دارای شرایط اورژانسی

به گزارش سفر به هند، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در کوشش برای راه اندازی بخشی در مراکز 1570 برای دانش آموزان دارای شرایط اورژانسی هستیم که احتیاج دارند یکی دو روزی در مرکز بمانند گفت: استانها در حال تجهیز و آماده سازی هستند و احتمالا از سال تحصیلی آینده مراکز ما به این بخش مجهز می شوند.

راه اندازی اقامتگاه های موقت برای دانش آموزان دارای شرایط اورژانسی

مسعود شکوهی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به پایلوت طرح نماد(نظام مراقب اجتماعی دانش آموزان) در 35 منطقه در سنوات گذشته گفت: سال جاری شمار منطقه ها پایلوت طرح نماد از 35 به 170 منطقه و مدارس تحت پوشش از 6000 به 20 هزار مدرسه رسید. تعداد دانش آموزان تحت پوشش نیز از یک میلیون به بیش از پنج میلیون رسیده است.

وی افزد: خط ملی نماد (خط تلفن چهار رقمی 1570)، اورژانس اجتماعی دانش آموزان و یکی از بخش ها و زیرساخت های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است که در کنار ابزارهای دیگر در برنامه ملی نماد به ما یاری می نماید موارد مختلف فوریت های روانی و اجتماعی دانش آموزان در سراسر کشور در قالب یک سامانه و سیستم یکپارچه شناسایی و ارائه خدمت صورت پذیرد.

شکوهی بعلاوه افزود: با ارائه خدمات هدایت و مشاوره، بستر لازم برای ایجاد شادی و نشاط در فرایند یاددهی-یادگیری فراهم خواهیم کرد. خط چهار رقمی 1570، از ساعت 8 صبح تا 8 شب، آماده ارائه خدمات به دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال تکمیل تمام فرایندها و حلقه های طرح نماد هستیم؛ در شرح بیشتر حلقه آخر این طرح گفت: در کوشش برای راه اندازی بخشی در مراکز 1570 برای دانش آموزان دارای شرایط اورژانسی هستیم که احتیاج دارند یکی دو روزی در مرکز بمانند و مستقر باشند تا اقدامات لازم برای هماهنگی با بهزیستی یا نهادها و مراجع دیگر انجام گردد.

وی ادامه داد: یا ممکن است دانش آموزی داشته باشیم که با مسئله ای برخورد نموده و از خانواده طرد شده باشد یا خودش از خانه فرار نموده باشد که برگرداندن وی زمان می برد؛ بنابراین مقرر شد مراکز 1570 یک اقامتگاه موقت دو سه روزه ایجاد نمایند تا بتوانیم با مجوزهای قانونی چنین دانش آموزانی را نگه داری کنیم تا مشکلشان حل گردد.

شکوهی درباره زمان ایجاد این اقامتگاه های موقت نیز گفت: استان ها در حال تجهیز هستند و اعتبار لازم را نیز مصوب نموده ایم؛ فکر می کنم برای سال تحصیلی آینده همه استانها دارای این امکان شده باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1350

به "راه اندازی اقامتگاه های موقت برای دانش آموزان دارای شرایط اورژانسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی اقامتگاه های موقت برای دانش آموزان دارای شرایط اورژانسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید