دیدنی های صلاله ، دومین شهر بزرگ عمان Salalah

به گزارش سفر به هند، جاهای دیدنی صلاله

صلاله دومین شهر عمان است (بعد از مسقط که مرکز می باشد.) که در جنوب این کشور و در منطقه ظفار واقع شده است و تا مرز کشور یمن 200 کیلومتر فاصله دارد. از بازار صلاله به عنوان یکی از محبوب ترین بازار ها بعد از مسقط نامبرده می گردد.در این مطلب از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با جاهای دیدنی صلاله ، دومین شهر بزرگ کشور عمان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

دیدنی های صلاله ، دومین شهر بزرگ عمان Salalah
  • آشنایی با سوغات کشور عمان Oman
  • جاهای دیدنی عمان + تصاویر و توضیحات

این شهر چون در محدوده خلیج فارس می باشد در طول سال از هوای گرم و آفتابی برخوردار است. با این حال صلاله آب و هوای مخصوص خود را دارد و چیزی که این شهر را منحصر به فرد می نماید فصل خریف (خریف در زبان عربی به معنای پاییز و باد موسمی می باشد) می باشد. این فصل در حقیقت یک پدیده اقلیمی است که در تابستان و از ماه جون تا سپتامبر رخ می دهد.

در حالی که بیشتر نقاط خاورمیانه دماهای سوزان 50 درجه را تجربه می نمایند، درجه حرارت صلاله به حدود 25 درجه می رسد، سراسر روز باران می بارد و در کوه ها مه نمایان می شود و بادهای موسمی آغاز به وزیدن خواهند کرد.با اینکه این فصل شلوغ ترین زمان برای جهانگرد ها در صلاله می باشد، برترین زمان برای گشتن در صلاله و کشف طبیعت زیبای آن می باشد.

مسجد سلطان قابوس (Sultan Qaboos Mosque)

یکی از معروف ترین مسجدهای سلطان قابوس در عمان ، در شهر صلاله قرار گرفته است. این مسجد ، در مرکز شهر قرار گرفته و از جمله ساختمان هایی است که معماری عمانی را به خوبی به نمایش می گذارد. این مسجد ، دو گنبد بزرگ و دو مناره بلند دارد که سفید هستند و با نگاره های طلایی رنگ ، تزئین شده اند. داخل این مسجد نیز فرشی سبز رنگ پهن نموده و فانوس های زیبایی قرار داده اند و برای تزئین دیوارها ، از کنده کاری های به خصوصی استفاده شده است.

قلعه طاقه (Taqah Castle)

قلعه طاقه یکی از زیباترین قلعه ها در منطقه ظفار محسوب می شود.می توانید به همراه تور عمان مهرآباد گشت از موزه های واقع در قلعه طاقه دیدن کنید و با دیدنی ابزار و اسلحه های موجود در موزه از نحوه زندگی مردم عمان در آن موقع اطلاع پیدا کنید.

ساحل مغسیل (Al Mughsail Beach)

ساحل مغسیل کمی از صلاله فاصله دارد می توانید با ماشین از صلاله به سمت ساحل مغسیل حرکت کنید و بعد از طی 45 کیلومتر به مقصید برسید.دیدنی آب شفاف و آبی رنگ و شن های سفید این ساحل را از دست ندهید.ساحل مغسیل یکی از پرطرفدارترین ساحل های صلاله به شمار میرود.

وادی صحلنوت (Wadi Sahalnoot)

یکی دیگر از جاهای دیدنی صلاله ، وادی صحلنوت می باشد که 15 کیلومتر تا صلاله فاصله دارد. این ناحیه در فصل بارندگی های شدید، به طرز خیره نماینده ای سبز می شود که می توانید در حین رانندگی در جاده های پیچ در پیچ آن، از منظرههای زیبایش نیز لذت ببرید.

غار مرنیف (Al Marneef Cave)

غار مرنیف در نزدیکی ساحل مغسیل قرار گرفته است.در ابتدای این غار کوهی واقع شده است که چند نیمکت کنارش قرار داده اند تا مسافران بتوانند در کمال آرامش از زیبایی های ساحل و منظره ها سرسبز لدت ببرند.

وادی دربات (Wadi Darbat)

وادی دربات، نزدیک طاقه است و تقریباً 65 کیلومتر با صلاله فاصله دارد. قایق سواری های این ناحیه در فصل بارندگی، یکی از پرطرفدارترین فعالیت های این وادی به شمار می رود. می توانید سوار قایق های پدالی یا سرعتی شوید و به ماهی ها غذا بدهید و در عین حال، منظره بی نظیر اطرافتان را نیز دیدن کنید.

منطقه آنتی گراویتی (The Anti Gravity Point)

منطقه آنتی گراویتی ، جزو یکی از عجیب ترین و پر بازدیدترین جاذبه های صلاله است. اگر از سمت طاقه به مرباط حرکت کنید ، به جاده ای کوهستانی و شیب دار می رسید که ماشین ها در آنجا توقف نموده اند. مسئله ای که این جمعیت را به سمت خودش جذب می نماید، این است که جاذبه زمین در این ناحیه به چالش کشیده می شود؛ به این صورت که اگر ماشین را در دنده خلاص بگذارید، خودش در این جاده ناهموار، به سمت بالای تپه کشیده می شود.

سمهرم و خور روری (Sumhuram and Khor Rori)

خور روری و یا سمهرم یک سایت باستان شناسی مشهور در صلاله عمان است. این یک شهر حفاظت شده است که قدمت آن به امپراطوری Hadramawt در قرن اول قبل از میلاد باز می شود. بعضی از منابع معتقدند این شهر برای کنترل سود تجارت کندر در استان ظفار تاسیس شده است. خور روری بعلاوه به عنوان بندر صادر نماینده کندر در ظفار شناخته می شود.

فستیوال صلاله

فستیوال صلاله از ماه جولای تا سپتامبر هر سال برگزار می شود. فستیوال در زمانی که دمای هوا به 23 درجه سانتیگراد کاهش پیدا می نماید آغاز می شود و این در حالی است که دمای هوای عمان و کشورهای خلیج در حال جوش است! به علت باران های فراوان، صلاله به منطقه ای کاملا سرسبز تبدیل می شود. عمانی ها چندین نمایش سنتی و فرهنگی برای جشن در این فصل تدارک می بینند و از این طریق به جهانگرد ها و بازدید نمایندگان خوشامد گویی می نمایند.

نوشیدنی نارگیل صلاله

یکی از مشهورترین فروشگاه های محلی خاص در صلاله کلبه های میوه ای می باشند. این کلبه ها تقریبا در همه جا نزدیک به جاده ها و ساحل یافت می شوند. آن ها انواع آبمیوه های طبیعی را ارائه می دهند اما مشهورترین آن ها نوشیدنی نارگیل می باشد که در پوست نارگیل سرو می شود. با احاطه زیبایی های طبیعی و آب و هوای تازه، نوشیدنی نارگیل صلاله مورد احتیاج هر کسی می باشد.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 مهر 1403 بروزرسانی: 18 مهر 1403 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1687

به "دیدنی های صلاله ، دومین شهر بزرگ عمان Salalah" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های صلاله ، دومین شهر بزرگ عمان Salalah"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید