دکوراسیون داخلی و تاثیر رنگ های مختلف در اتاق مطالعه سایر مقالات

به گزارش سفر به هند، در مقالات قبلی شرکت معماری و دکوراسیون داخلی خبرنگاران به برسی نکته ها یی در مورد طراحی اتاق مطالعه برای بچه ها و نوجوانان پرداختیم. در بازسازی منزل مهم نیست که منزل شما اتاق اضافی برای اختصاص دادن ان به اتاق مطالعه دارد یا نه مهم این نکته است که شما فضایی را هر چند کوچک اختصاص دهید برای مطالعه و کتاب خوانی. در مقاله قبلی استاندارد ها و نکات مهم در طراحی این اتاق را نام بردیم حال به برسی تاثیرات رنگ ها در اتاق مطالعه می پردازیم.

دکوراسیون داخلی و تاثیر رنگ های مختلف در اتاق مطالعه سایر مقالات

سفید:

رنگ سفید رنگی خنثی می باشد. فضا هایی که در ان از رنگ سفید استفاده می شود عاری از شلوغی و بهم ریختگی جلوه می کنند اما این امر بر عکس هم عمل می کند یعنی در فضا های دکوراسیون شده با رنگ سفید بی نظمی سریع به چشم می خورد. کسانی که با رایانه زیاد سر و کار دارند و کسانی که زیاد مطالعه می کنند دیوار های سفید می تواند انتخاب خوبی برایشان باشد زیرا رنگ سفید فضای مناسبی را برای استراحت چشم هنگام مطالعه به وجود می اورد. هنگام استفاده از این رنگ می توان از نور های افتابی برای تغییر حال و هوای محیط و خارج کردن محیط از یکنواختی استفاده کنید.

آبی:

رنگی سرد و مجذوب کننده .در هنگام استفاده از این رنگ دقت داشته باشید که بهتر است از طیف های آبی نیلگون یا آبی فیروزه ای استفاده کنید رنگ ابی هر چقدر بیشتر با رنگ سفید ترکیب شود برای اتاق مطالعه مناسب تر می شود. البته یک نکته دیگر هنگام استفاده از رنگ آبی این است که زمانی که شما زیاد در فضای طراحی شده با این رنگ قرار میگیرید کسالت و خواب الودگی سراغ شما می اید پس توصیه می شود در بازسازی ساختمان و اجرای دکوراسیون اتاق مطالعه خود دیوار جلوی میز تحریر و صندلی را به رنگ سفید در اورید و از رنگ ابی برای بقیه دیوار های اتاق مطالعه استفاده کنید.

قرمز:

این رنگ بیشتر مناسب افرادی است که در هنگام مطالعه همیشه سست و بی حالند. قرمز جزء رنگ های گرم است و حالتی تحریک کننده در افراد ایجاد می کند که باعث افزایش انرژی می شود و برای افرادی که عادت دارند در شب مطالعه کنند می تواند انتخاب خوبی باشد.

زرد:

رنگ زرد مانند رنگ قرمز یک رنگ پر انرژی می باشد و می تواند انتخاب خوبی برای اتاق مطالعه افراد و بخصوص نو جوانان باشد. این رنگ طیف رنگی های متفاوتی دارد و می توانید با استفاده از ان ها اتاق مطالعه مناسبی را طراحی کنید رنگ زرد کره ای پیشنهاد مناسبی برای اتاق مطالعه می باشد.

سبز:

رنگ سبز مانند رنگ آبی رنگی سرد می باشد و در افراد حس ارامش ایجاد می کند ولی انتخاب طیف مناسبی از رنگ سبز می تواند طراحی داخلی پر انرژی و سرزنده ای را به وجود اورد.در اتاق مطالعه برای افزایش تمرکز می توانید از رنگ های سبز خزه ای یا سبز طوسی استفاده کنید.

شیری:

رنگ شیری از ترکیب رنگ زرد با میزان زیادی رنگ سفید به وجود می اید و صرفا به این منظور مورد استفاده قرار میگیرد که تمام ویژگی های رنگ سفید را دارد با یک تفاوت که ان حالت یک نواختی و بی روحی رنگ سفید خالص را ندارد. هنگام استفاده از رنگ شیری برای دیوار های اتاق مطالعه بهتر است از نور های مهتابی استفاده کنید.

خاکستری:

خاکستری یک رنگ خنثی است و استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی اتاق مطالعه باعث می شود که نه چشم هنگام مطالعه خسته شود و نه تمرکز شما بر هم ریزد. تفاوت اتاق مطالعه های طراحی شده با رنگ سفید و اتاق های رنگ خاکستری در استفاده از وسایل و دکوراتیو ها است.شما باید از مبلمانی با رنگ شاد ولی نه در افراط برای اتاق مطالعه خود استفاده کنید.

رنگ قهوه ای روشن:

این رنگ مانند زنگ خاکستری خنثی می باشد. کاراملی یا همان قهوه ای روشن یک رنگ خاص است اما زیاد مورد استفاده قرار نمیگیرد زیرا دید عمومی مثبت در مورد رنگ کاراملی هنوز شکل نگرفته است اما شما در اتاق مطالعه های مدرن می توانید با ترکیب رنگ کاراملی با رنگ سفید یا سرمه ای و یا لیمویی اتاق مطالعه فوق العاده ای را برای خود طراحی و اجرا کنید.

منبع: هیرادانا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1121

به "دکوراسیون داخلی و تاثیر رنگ های مختلف در اتاق مطالعه سایر مقالات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون داخلی و تاثیر رنگ های مختلف در اتاق مطالعه سایر مقالات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید