دومین نمایشگاه مجازی کتاب با فاصله زمانی حداقل 9 ماهه از نمایشگاه اول برگزار گردد

به گزارش سفر به هند، امیر علی بیک مدیر فروش انتشارات مروارید در گفت وگو با خبرنگاران ، درباره برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب گفت: بهترین بازه زمانی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیمه دوم سال با حداقل 9 ماه فاصله از نمایشگاه اول است زیرا بازار هدف کتاب معین و محدود است و یک جنس روزمره مصرفی نیست که مخاطب هر ماه به سراغ آن بیاید، از سوی دیگر این بازار روز به روز کوچکتر می گردد.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب با فاصله زمانی حداقل 9 ماهه از نمایشگاه اول برگزار گردد

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران بعد از ماه مبارک رمضان خیلی زود است، اضافه کرد: بازه زمانی پنج ماهی برای برپایی نمایشگاه دوم خیلی زود است و با توجه به اینکه ناشران در هم شرایط نابسامانی در شرایط کاغذ و عدم ثابت قیمت مواد اولیه هستند بهتر است کمی دیرتر برگزار گردد.

علی بیک ادامه داد: درخواست و توقع ناشران برای نمایشگاه دوم این است که سایت خوبی برای این کار پیش بینی گردد همچنین بسترسازی لازم برای نمایشگاه فراهم گردد و از سوی دیگر هماهنگی ها با شرکت پست برای دریافت و ارسال بسته ها بیشتر باشد.

وی همچنین درباره استقبال مردم از نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: یارانه ای که برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است یکی از دلایل استقبال مردم بود اما معتقدم در این میان با توجه به گرانی مواد اولیه کتاب مثل کاغذ بهتر است میزان این یارانه برای مردم و ناشران بیشتر گردد.

علی بیک در بخش دیگر صحبت هایش به مزایای نمایشگاه مجازی کتاب اشاره نمود و یادآور شد: این کار در چنین حجم گسترده ای برای اولین بار اجرا شد که جای تشکر دارد، از سوی دیگر تسویه حساب به موقع با ناشران و نقدینگی به موقعی که به ناشران تزریق شد برای صنعت نشر ارزشمند بود.

وی تاکید نمود: با توجه به شرایط کنونی کرونا و شرایط مالی صنعت نشر طی یکسال گذشته این نمایشگاه یاری خوبی برای ناشران بود، از آنجایی که صنعت نشر مظلوم ترین قشر در جامعه است و امروز در حالی که اغلب مشاغل با ورود به گروه یک مشغول فعالیت هستند شاهد هستیم که کتابفروشی ها همچنان در گروه 2 تعطیل هستند.

علی بیک با بیان اینکه کتابفروشان الان با حجم گسترده ای از کتاب های جدید روبرو هستند، گفت: الان کتابفروشی ها گنجایش پذیرش این کتاب ها را ندارند و الان کتابفروش ها به دنبال پاس کردن چک ها و بدهی های گذشته هستند و کتاب کمتر می گیرد اما از سوی دیگر ناشران عظیم کتاب فراوری و به بازار عرضه می نمایند.

وی با اشاره به قدرت خرید پایین مردم و تاثیر آن بر فعالیت کتابفروشان و صنعت نشر شرح داد: کتابفروش ها اینروزها قدرت مانور کمی دارند زیرا به دلیل محدودیت نقدینگی امکان خرید کتاب های زیادی را ندارند و این موضوع تداخل عجیبی در عرضه و فروش ایجاد شده است و باید به مرور به روال عادی فروش و گردش مالی نشر برگردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1013

به "دومین نمایشگاه مجازی کتاب با فاصله زمانی حداقل 9 ماهه از نمایشگاه اول برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین نمایشگاه مجازی کتاب با فاصله زمانی حداقل 9 ماهه از نمایشگاه اول برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید