خطر کشندگی سرخک در بچه ها بیشتر از کرونا

به گزارش سفر به هند، آنا/ویروس سرخک سرایت پذیری و کشندگی بالاتری نسبت به کرونا دارد و در صورت همه گیری این ویروس در کشور باید منتظر عواقب جبران ناپذیر آن باشیم و گفتنی است، واکسیناسیون بچه ها در 12 و 18 ماهگی را به بهانه خطر ویروس کرونا به تاخیر نیندازید.

خطر کشندگی سرخک در بچه ها بیشتر از کرونا

با شیوع ویروس کرونا جهان دچار یک پاندومی جهانی شد که ایران هم شامل این همه گیری می گردد. اما بالاخره واکسن کرونا ساخته شد و تمامی جوامع در حال حاضر درگیر تزریق واکسن کرونا هستند.

اما عده ای افراد سودجو با انتشار اخباری مبنی عوارض واکسن کرونا پس از تزریق در شبکه های اجتماعی باعث ایجاد رعب و وحشت دربین مردم شده اند و به دنبال این شایعات بعضی خانواده ها از واکسیناسیون فرزندان خود ممانعت کردند.

ویروس سرخک که در ایران تقریبا به مرحله حذف رسیده بود در حال حاضر 25 مورد جدید آن در شهرهای خراسان رضوی، البرز، هرمزگان و سیستان و بلوچستان روئت شده است که این آمار زنگ خطری برای ظغیان ویروس سرخک در کشور است.

ویروس سرخک سرایت پذیری و کشندگی بالاتری نسبت به کرونا دارد و در صورت همه گیری این ویروس در کشور باید منتظر عواقب جبران ناپذیر آن باشیم.

گفتنی است، واکسیناسیون بچه ها در 12 و 18 ماهگی را برای محافظت از آنها انجام و به بهانه خطر ویروس کرونا آن را به تاخیر نیندازید.

واکسیناسیون به موقع تنها راهی است که بچه ها را از ابتلا به تمام بیماری های واگیردار محافظت می نماید و واکسینه نکردن به موقع فرزندان، سلامت آنها را به لبه پرتگاه خواهد برد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1047

به "خطر کشندگی سرخک در بچه ها بیشتر از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر کشندگی سرخک در بچه ها بیشتر از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید