خریدوفروش وام بانکی، وام 200 میلیونی چند؟

به گزارش سفر به هند، به گزارش خبرنگاران، چند گروه از مردم هستند که می توانند این روزها وام 200 میلیونی بگیرند. در واقع این وام در قالب های مختلفی پرداخت می گردد، از وام ازدواج تا وام های شخصی.

خریدوفروش وام بانکی، وام 200 میلیونی چند؟

زوج هایی که سن آقا کمتر از 25 و سن خانم کمتر از 23 سال باشد می توانند برای هر نفر 100 میلیون تومان و در مجموع 200 میلیون تومان وام بگیرند. وامی با نزخ سود 4 درصد که در واقع قرض الحسنه به شمار میرود.

بانک ملی نیز در قالب طرح صدف با سپرده گذاری تا 300 میلیون تومان نیز وام می دهد. بانک ملت نیز اعلام نموده که وام 200 میلیون تومانی به مشتریان خود پرداخت می نماید.

تعداد این وام ها زیاد است، اگرچه بانک ها برای پرداخت وام تبلیغات گسترده ای می نمایند اما دریافت آن به هزار و یک شرط گره خورده است که باعث می گردد متقاضیان وام قید آن را بزنند.

حالا بعضی از معدود کسانی که می توانند وام بگیرند یا شامل گروه هایی هستند که وام گرفتن برایشان آسان است، قصد فروش وام خود را دارند. وام هایی که یا درصدی فروخته می گردد، یا توافقی یا با نرخ ثابت.

یک وام 200 میلیونی چند؟

به طور مثال در یکی از آگهی ها آمده که یک وام 200 میلیون تومانی که نرخ سود آن 18 درصد است است به قیمت 20 درصد مبلغ آن فروخته می گردد، یعنی خریدار با 40 میلیون تومان می تواند یک وام 200 میلیونی تومانی با اقساط 60 ماهه بخرد. اما خرید وام به این آسانی نیست.

خریدار علاوه بر 40 میلیون تومان باید یک ملک را به عنوان بازگشت وجه معرفی کند، بعلاوه میانگین حساب و ارائه مدرک شغلی از دیگر شرایط خرید است.

در آگهی دیگری می توان وام 200 میلیونی را به قیمت پایین تری خرید، فروشنده در آگهی خود آورده که این وام به قیمت 24 میلیون تومان(12 درصد کل وام) فروخته می گردد. برای گرفتن این وام به وثیقه احتیاج است و بازپرداخت آن بین 5 تا 12 سال است.

وام مقرون به صرفه تر هم هست، وام 200 میلیون تومانی که به قیمت نصف وام قبلی فروخته می گردد؛ یعنی فقط به قیمت 12 میلیون تومان. آگهی دهنده شرح داده که یک وام 200 میلیون تومانی را معادل قیمت 6 درصد ارزش آن می فروشد. سود این وام 18 تا 21 درصد با اقساط پنج ساله است. اما تاکید شده که این وام به ملک مسکونی تعلق می گیرد، حتی کسانی که قصد خرید خانه دارند هم می توانند از این وام استفاده نمایند.

فروش وام ازدواج نیز سال هاست که به یک پدیده عادی تبدیل شده است. چون این وام شرایط مناسبی دارد متقاضیان بسیاری نیز دارد. نرخ سود این وام چهار درصد با اقساط 10 ساله است که پرداخت اقساط آن را برای خریدار آسان می نماید. البته بسیاری از فروشندگان وام مبلغ فروش را توافقی ثبت نموده اند.

حتی در یکی از آگهی ها آمده که وام خرید کالا تا سقف 200 میلیون تومان را در قالب 4 فقره وام 50 میلیون تومانی می فروشد. آگهی دهندگان تاکید نموده اند که دلال نیستند و این وام ها با استفاده از امتیاز و نوبت افراد دیگری پرداخت می گردد.

البته در یکی از آگهی های دیگر آمده که یک وام 300 میلیونی به قیمت 30 میلیون تومان فروخته می گردد، اگر چه این وام مقرون به صرفه تر و به صرفه تر به نظر می رسد اما نرخ سود آن 32 درصد است که به نظر می رسد وام بانکی نیست.

در بین آگهی های فروش وام، هستند کسانی که وام خود را با شرایط بسیار آسان از بعضی نهادها دریافت می نمایند و قصد فروش آن را دارند، وامی 200 میلیون تومانی به قیمت 20 میلیون تومان.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1211

به "خریدوفروش وام بانکی، وام 200 میلیونی چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خریدوفروش وام بانکی، وام 200 میلیونی چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید