خبرنگاران 296 میلیارد ریال برای بازسازی خانه های سیل زده اصفهان پیش بینی شد

به گزارش سفر به هند، اصفهان- خبرنگاران- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در استان 296 هزار و 350 میلیارد ریال یاری بلاعوض و تسهیلات بانکی پیش بینی شده است.

خبرنگاران 296 میلیارد ریال برای بازسازی خانه های سیل زده اصفهان پیش بینی شد

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محسن قوی بیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: این اعتبار در قالب 208 میلیارد و 350 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 88 میلیارد ریال یاری بلاعوض برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در اختیار مالکان آنها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: سیل اوایل فروردین سال جاری به یک هزار و 256 واحد مسکونی در استان خسارت زد که از این تعداد یک هزار و 181 واحد احتیاجمند تعمیر و مرمت هستند و 75 واحد تخریبی بوده و باید بازسازی شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اصفهان اضافه نمود: سیل فروردین سال جاری 2 مرحله در روزهای هفتم و بیست و چهارم رخ داد و این خسارت ها تا به امروز از 12 شهرستان به ما اعلام و توسط مدیریت بحران استانداری ثبت شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان بنیاد مسکن تمام واحدهای خسارت دیده را کارشناسی و برآورد خسارت نموده اند، اضافه نمود: برآورد خسارات سیل اخیر استان به هیات دولت ارسال شده است که امیدواریم بزودی با تصویب هیات دولت، فرایند جبران خسارت نیز شروع گردد.

قوی بیان اظهار داشت: عملیات بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده پس از تامین اعتبار شروع می گردد.

تسهیلات طرح جامع مسکن روستایی با هدف احداث مسکن مقاوم، تامین مسکن متناسب با احتیاج روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها و تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی به روستاییان ارائه می گردد.

بارندگی و سیل اخیر در غرب و جنوب استان اصفهان تا به امروز 72 میلیارد تومان به بخش های مختلف منطقه خسارت وارد نموده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب با فرمان امام تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی تامین مسکن قشرهای کم درآمد، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونتگاه های مناطق خسارت دیده روستایی، اجرای طرح های هادی روستایی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، صدور اسناد مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به قشرهای کم درآمد جامعه ارائه نموده است.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای بیش از یک هزار و 700 روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به 600 هزار نفر است.

نزدیک به 900 روستای استان بیش از 20 خانوار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 257

به "خبرنگاران 296 میلیارد ریال برای بازسازی خانه های سیل زده اصفهان پیش بینی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 296 میلیارد ریال برای بازسازی خانه های سیل زده اصفهان پیش بینی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید