خبرنگاران پکن به اقدامات آمریکا برای راه اندازی جنگ سرد علیه چین اعتراض کرد

به گزارش سفر به هند، تهران- خبرنگاران- سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به کوشش یک اندیشکده آمریکایی برای راه اندازی جنگ سرد جدید علیه پکن تاکید نمود که ترغیب جنگ سرد جدید و تقابل های ایدئولوژیکی، با فرایند زمانه در تضاد است و امری منفور به شمار می رود.

خبرنگاران پکن به اقدامات آمریکا برای راه اندازی جنگ سرد علیه چین اعتراض کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از رادیو بین المللی چین، ونگ ون بین روز دوشنبه در نشست خبری روزانه در پکن در پاسخ به سؤالی درباره گزارش اخیر اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک با محور راه اندازی یک جنگ سرد جدید علیه چین، گفت که این گزارش، کاملا شرارت و بزدلی بعضی از افراد را برملا نموده است.

وی با اشاره به اینکه اصرار برای تغییر رژیم و یا کوشش برای مهار چین در حد یک آرزو باقی خواهد ماند، تاکید نمود: هم گزارش شورای آتلانتیک و هم حملات بدگویانه توسط مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا و امثال او علیه حزب کمونیست چین، مجموعه ای از دروغ و تئوری هایی توطئه آمیز هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: شایعات و تهمت ها مانع از حرکت رو به جلو و پیشرفت چین نخواهند شد و هرگونه کوشش برای مداخله در امور داخلی چین و تغییر سیستم سیاسی این کشور قطعا توسط مردم چین مهار خواهد شد.

این مقام چینی همچنین گفت: تمامی نیروهایی که مشغول ایجاد خصومت و دشمنی میان مردم چین و آمریکا هستند و یا کوشش می نمایند تا روابط پکن و واشنگتن را به درگیری و تقابل بکشانند، محکوم به ناکامی و شکست هستند و تاریخ از این افراد به عنوان خطاکار یاد خواهد نمود.

این مقام چینی در بخش دیگری از سخنانش به اهدای واکسن از سوی چین به پاکستان اشاره نمود و گفت: علاوه بر پاکستان، چین در حال ارسال واکسن کرونا به 13 کشور است. همچنین واکسن های ساخت چین به 38 کشور در حال توسعه نیازمند ارسال می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 923

به "خبرنگاران پکن به اقدامات آمریکا برای راه اندازی جنگ سرد علیه چین اعتراض کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پکن به اقدامات آمریکا برای راه اندازی جنگ سرد علیه چین اعتراض کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید