خبرنگاران وزیر دفاع: امنیت خلیج فارس منفعت مشترک کشورهای منطقه است

به گزارش سفر به هند، تهران - خبرنگاران- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امنیت خلیج فارس را منفعت مشترک همه کشورهای منطقه دانست و گفت: کشورهای این منطقه مسوول تأمین و برقراری امنیت هستند و اجازه ورود به آمریکا در منطقه از سوی همسایگان یک اشتباه راهبردی است.

خبرنگاران وزیر دفاع: امنیت خلیج فارس منفعت مشترک کشورهای منطقه است

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ امیر حاتمی با حضور در بندرعباس از صنایع دریایی وزارت دفاع بازدید و در جریان ساخت و فراوری آخرین دستاوردهای حوزه رزم دریایی نهاده شد و از مراحل پایانی ساخت و تجهیز ناوشکن دنا و شناور مین شکار صبا بازدید کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این بازدید با تاکید بر لزوم اتمام پروژه های دفاعی ناوشکن دنا و شناور مین شکار صبا و آمادگی جهت تحویل به نیروهای مسلح توضیح داد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مصمم است در شرایط سخت تحریم های ظالمانه در سال جهش فراوری با همت و عزم جهادی متخصصین متعهد و انقلابی صنعت دفاعی با فراوری و ساخت پیشرفته ترین تجهیزات و دستاوردهای دفاعی مورد احتیاج نیروهای مسلح گام های بلندی را در تحقق شعار سال و ارتقاء قدرت بازدارندگی دفاعی ایران اسلامی بردارد.

امیر سرتیپ حاتمی از ناوشکن دنا به عنوان یکی از پیشرفته ترین شناورهای کلاس موج یاد کرد و ابراز امیدواری کرد با تکمیل و تجهیز نهایی آن به پیشرفته ترین سامانه ها، به زودی به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل گردد.

شناور صبا به زودی به نیروی دریایی ارتش واگذار می گردد

وزیر دفاع ساخت و فراوری شناور مین شکار صبا توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع را یکی از افتخارات حوزه رزم دریایی بیان کرد و گفت: مین شکار صبا مأموریت شناسایی و انهدام انواع مین های دریایی را در آب های منطقه ای به عهده دارد که انشالله در آینده نزدیک به نیروی دریایی راهبردی ارتش جهت اجرای ماموریت های خطیر واگذار می گردد.

امیر حاتمی با بیان اینکه تمام کوشش خود را برای امن سازی خلیج فارس و به ویژه تنگه هرمز به کار خواهیم بست گفت: اگر منطقه خلیج فارس امن باشد، همه کشورهای منطقه از این امنیت بهره مند خواهند شد؛ اما اگر خلیج فارس ناامن گردد، برای همه کشورهای منطقه ناامن خواهد بود.

وی با بیان اینکه امنیت منطقه خلیج فارس منفعت مشترک کشورهای خلیج فارس است گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس مسوول تأمین و برقراری امنیت هستند و اجازه ورود به آمریکا در منطقه از سوی همسایگان یک اشتباه راهبردی است.

وزیر دفاع در همین باره اضافه نمود: تجربه نزدیک به یک قرن نشان می دهد، بیگانگان همیشه به بهانه امنیت سازی در خلیج فارس عامل ناامنی و بحران سازی بوده اند؛ آنها با ایران هراسی و ایجاد بحران در منطقه خلیج فارس و سپس ایجاد وابستگی امنیتی برای کشورهای حوزه خلیج فارس در صدد فروش میلیاردها دلار، سلاح و حفظ پایگاه هایشان در منطقه هستند.

وزیر دفاع به نقل از فرمایشات فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای با بیان اینکه نیروی دریایی در خط مقدم دفاع از ایران است و مناطق مهمی همچون مکران، دریای عمان و آبهای آزاد را فراروی خود دارد خاطرنشان ساخت: وزارت دفاع با تمام توان از ناوگان دریای جمهوری اسلامی ایران جهت حضور بیشتر و مقتدرانه تر نیروی دریایی در آب های آزاد پشتیبانی خواهد نمود.

امیر حاتمی با بیان اینکه نیروی دریایی ایران صندلی قدرتمند خود را در عرصه صیانت از آب های ایران تثبیت نموده است و در انجام ماموریت های دریایی در آب های بین المللی با اقتدار مشارکت دارد گفت: حضور قدرتمند نیروی دریایی ایران به عنوان تکیه گاهی اطمینان بخش در موضوع مبارزه با تروریسم در دریاها شناخته می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 372

به "خبرنگاران وزیر دفاع: امنیت خلیج فارس منفعت مشترک کشورهای منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر دفاع: امنیت خلیج فارس منفعت مشترک کشورهای منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید