خبرنگاران اُتاوا: کانادائی ها به فکر خروج از ایران باشند

به گزارش سفر به هند، تهران -خبرنگاران- وزارت امور خارجه کانادا از شهروندان خود خواست به دلیل شیوع بیماری کرونا به فکر خروج از ایران باشند.

خبرنگاران اُتاوا: کانادائی ها به فکر خروج از ایران باشند

از سفر با تور تابستان 99 کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

وزارت امور خارجه کانادا امروز شنبه در توئیتی نوشت: به دلیل کووید 19 (بیماری ناشی از ویروس کرونا)، خروج از ایران روز به روز دشوارتر می گردد. اگر حضور شما در ایران ضروری نیست، باید مادامی که وسائل تجاری در دسترسند، خروج (از ایران) را مد نظر قرار دهید.

مقام های کانادایی خبر داده اند هفت تن از شهروندان این کشور که از ایران بازگشته بودند به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

یک رسانه کانادایی به تازگی اعلام نموده بود که اتباع این کشور در ایران از اتاوا خواسته اند به آنها در ایران خدمات کنسولی ارائه دهند.

تارنمای تورنتو سیتی نیوز نوشت کانادایی های مقیم ایران از دولت اوتاوا خواسته اند به آنها برای بازگشت به کشورشان یاری کند یا دستکم در زمان حضورشان در ایران، خدمات کنسولی ارائه دهند.

دلیل این خواسته اتباع کانادایی، لغو و توقف پروازهای مسافری از ایران به کشورهای منطقه است که سبب شده آنها نتوانند به پروازهای خود برسند. ضمن آنکه بعضی از این کشورها از پذیرش مسافران ایرانی در پروازهایشان خودداری می نمایند.

کانادا از سال 2012میلادی فاقد حضور دیپلماتیک در ایران است. دولت فدرال به کانادایی هایی که به ایران سفر می نمایند توصیه نموده به سفارت این کشور در آنکارا پایتخت ترکیه مراجعه نمایند که مسئول ارائه یاری های کنسولی به آنها در ایران است.

به گفته مقام های بهداشتی، تا روز آدینه شمار جان باختگان ویروس کرونا در ایران به 34 نفر و تعداد مبتلایان آن به 388 نفر رسیده است. بسیاری از کشورها از بیم انتشار این ویروس مرزهای خود را بسته و یا محدودیت های مسافرتی در نظر گرفته اند.

از دی ماه سال جاری که ویروس کرونا در چین شایع شد، تا به امروز بیش از 80 هزار تن در بیش از 44 کشور مبتلا شده و حدود 2 هزار 800 نیر جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 88

به "خبرنگاران اُتاوا: کانادائی ها به فکر خروج از ایران باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اُتاوا: کانادائی ها به فکر خروج از ایران باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید