جاذبه های گردشگری بولیوی

به گزارش سفر به هند، بولیوی یکی دیگر از کشورهای آمریکای جنوبی است که هیچ مرز مشترکی با دریا ندارد. نکته جالب در خصوص این کشور این است که در قانون و به طور رسمی شهر سوکره به عنوان مرکز انتخاب شده، اما دولت این کشور در شهر لاپاز مستقر است. بیشتر از نصف جمعیت بولیوی سرخپوست هستند و به عنوان کشور سرخپوست ها شناخته می گردد. بولیوی با کشورهای پرو، شیلی، پاراگوئه، آرژانتین و برزیل هم مرز است.

جاذبه های گردشگری بولیوی

کشور بولیوی با سبزه زارهای وسیع، صحرای آکاتاما، جنگل های آمازون و کوه های مرتفع آنده آس شناخته می گردد. در شمال غرب شهر لاپاز و در مرز مشترک با کشور پرو، دریاچه زیبای تیتیکاکا واقع شده است که بزرگترین دریاچه بولیوی محسوب می گردد. در کنار دریاچه کایاک هایی تعبیه شده تا در صورتی که علاقه داشتید بتوانید گشتی درون دریاچه بزنید. در حاشیه دریاچه روستاهایی تاریخی وجود دارند و در کنار آنها مخروبه های به جای مانده مربوط به دوران امپراتوری اینکاها قرار گرفته است.

در نزدیکی همین دریاچه سایت تاریخی تیوانکا واقع شده است که مربوط به دوران قبل از اینکاها است. در این سایت چندین معبد زیرزمینی وجود دارد که به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری بولیوی همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. ارتفاع زمین بولیوی از غرب به شرق نزولی است. غرب کشور کوه های آنده آس کوهنوردان را به خود جذب می نماید و در شرق کشور که جنگل های بارانی آمازون واقع شده است، علاقه مندان به طبیعت و عکاسان را مجذوب خود می نماید.

برترین زمان برای بازدید از بولیوی فصل زمستان و بین ماه های مه و اکتبر می باشد. در این فصل بارندگی کم و هوا خشک است. اما در تابستان و بین ماه های نوامبر و آپریل، بارندگی شدید است و اگر نمی خواهید تمام مدت از پنجره هتل به خیابان ها و ساختمان های شهر نگاه کنید، بهتر است در این فصل به بولیوی سفر نکنید. به طور کلی در سمت غرب آب و هوا خنک تر و در سمت شرق گرمتر است. فستیوال بزرگ کارناوال که بزرگترین جشنواره این کشور است، در ماه های فوریه و مارس برگزار می گردد که تماشا آن خالی از لطف نیست.

روز استقلال بولیوی در سراسر کشور با آتش بازی و پایکوبی و تزیین تمام شهرها جشن گرفته می گردد. جشنواره های بولیوی به رسم کشورهای آمریکای جنوبی با موسیقی های شاد و محلی همراه است و بسیاری از رسم و رسوم کشور را می توان در آنها دید. سطح نمکی سالار د اویونی که بزرگترین سطح نمکی جهان است، جزیره آیل د سول، پارک ملی مادیدی، دریاچه نمکی لاگونا ورده و بازار جادوگران از جمله جاذبه های گردشگری بولیوی هستند که می توانید در سفر خود به این کشور از آنها تماشا کنید.

اطلاعاتی در خصوص کشور بولیوی:

زبان رسمی: اسپانیایی-کچوآ-آیمارا-گوارانی

مذهب: مسیحیت

نوع حکومت: جمهوری

جمعیت: حدود 10 میلیون و 890 هزار نفر

مساحت: 1,089,581 کیلومتر مربع

واحد پول: بولیویانو (BOB)

BOB 6,90 = $1

پیش شماره: +591

اختلاف زمانی با ایران: هفت ساعت و نیم عقب تر

ویزا: احتیاج به ویزا دارد

برای مشاهده اطلاعاتی در خصوص جاذبه های شهرهای کشور بولیوی بر روی نام آن ها در ذیل کلیک نمایید:

جاذبه های گردشگری لاپاز بولیوی

منبع: ای نشات
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1406

به "جاذبه های گردشگری بولیوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بولیوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید