کوشش برای معرفی جاذبه های گردشگری کشورهای عضو اکو

به گزارش سفر به هند، به گزارش خبرنگاران، اکبر خدایی شامگاه آدینه در حاشیه اختتامیه دهمین جشنواره ملی آش ایرانی و نخستین جشنواره بین المللی کشورهای اکو- جاده ابریشم با تبیین فعالیت های انجام شده در دبیرخانه اکو اظهار کرد: تا کنون سه نشست در سطح وزرای گردشگری عضو اکو و 6 جلسه کارشناسان ارشد گردشگری را در کشورهای ایران، ترکیه و پاکستان برگزار نموده ایم.

کوشش برای معرفی جاذبه های گردشگری کشورهای عضو اکو

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا مهر 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی اضافه نمود: چهارمین نشست وزرای گردشگری عضو اکو نیز اوایل سال 2016 در ترکیه برگزار خواهد شد.

کارشناس مسئول سازمان اکو با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی و کارگاه های آموزشی در زمینه گردشگری زیستی (اکوتوریسم)، گردشگری سلامت و و گردشگری عمومی گفت: این جشنواره ها در کشورهای مختلف اعم از ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه و قبرس شمالی (عضو ناظر اکو) برگزار شده است.

خدایی ادامه داد: دبیرخانه اکو در زمینه گردشگری فعالیت هایی داشته اعم از انتشارکتاب راهنمای گردشگری اکو مربوط به 10 کشور عضو که برای علاقه مندان مفید است.

وی با بیان اینکه مقرر شده صندوق توسعه گردشگری اکو راه اندازی گردد، اضافه نمود: ایران و ترکیه وعده داده اند تأمین مالی این صندوق را که برای تدوین برنامه های گردشگری و برگزاری جلسات و آموزش ها در منطقه مورد استفاده خواهد بود عهده دار شوند.

این کارشناس مسئول، تدوین استراتژی گردشگری اکو را یکی از برنامه های اولویت دار اکو برشمرد و اعلام نمود: طرح اولیه این استراتژی برای کشورهای عضو به منظور استعلام نظراتشان ارجاع داده شده است و مقرر است کارگروهی برای تدوین آن تشکیل گردد.

خدایی برگزاری جشنواره صنایع دستی اکو در تهران و کنفرانس گردشگری سلامت در رامسر، برگزاری تور گردشگری دریای خزر و احیای جاده ابریشم به وسیله برگزاری جشنواره ها و انتشارات مرتبط را از دیگر پروژه های دبیرخانه اکو بیان کرد.

وی معرفی جاذبه های گردشگری کشورهای عضو اکو به جامعه بین الملل به وسیله ارتباط با سازمان های جهانی گردشگری و سایر سازمان ها را ضروری دانست و گفت: قصد داریم با سازمان آ سه آن همزمان با اجلاس وزرای گردشگری در سال 2016 در ترکیه رایزنی داشته باشیم.

کارشناس مسئول بخش صنعت و گردشگری سازمان اکو خاطر نشان کرد: با سازمان گردشگری یو ان دبلیو تی تو به منظور ارتقا سطح گردشگری کشورهای عضو اکو و گسترش مفهوم گردشگری پایدار تفاهم نامه ای با مد نظر قرار دادن ملاحظات مالی اجتماعی و زیست محیطی منعقد خواهیم کرد.

خدایی با اشاره به تاثیرگذاری برنامه های اجرا شده دردیبرخانه سازمان اکو توضیح داد: این برنامه ها منجر به معرفی اکو در جهان و تثبیت صندلی آن در بین سازمان های بین المللی شده است.

به گفته وی اکو تنها سازمان فعالی است که می تواند همکاری های منطقه ای بین 10 کشور عضو را سازماندهی کند و سایر سازمان ها در این حد امکان فعالیت به ویژه در حوزه مالی را ندارند.

خدایی اعلام نمود: وجود مقر اصلی دبیرخانه اکو در ایران ظرفیت مناسبی برای این کشور محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 60

به "کوشش برای معرفی جاذبه های گردشگری کشورهای عضو اکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای معرفی جاذبه های گردشگری کشورهای عضو اکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید