تغییر کاربری فضای سبز در تبریز ممنوع است

به گزارش سفر به هند، خبرنگاران/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با بیان اینکه پیش از این 30 درصد از محل درآمد شهرداری ها از تغییر کاربری فضای سبز به کاربری های دیگر بود، گفت: طی دو سال گذشته به هیچ عنوان اجازه نداده ایم کاربری فضای سبز به کاربری دیگری تغییر پیدا کند.

تغییر کاربری فضای سبز در تبریز ممنوع است

ایرج شهین باهر با اشاره به شروع کاشت گل و گیاه بهاره در مناطق مختلف تبریز و لزوم استفاده از ظرفیت های گلخانه ها برای فراوری گل گفت: در راستای خودکفایی در حوزه فراوری گل، اقداماتی در تبریز صورت گرفته و نتیجه آن کاهش میزان خرید گل بوده است.

وی اضافه نمود: شهرداری های مناطق برای تامین گل های مورد احتیاج برای فصل کاشت، با قیمت مناسب باید در موقع مناسب نسبت به خرید پیش بهاره گل اقدام نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سال 99 از طرف شهرداری تبریز به عنوان سال فضای سبز و توسعه پارک ها نامیده شده است، گفت: توجه به فضای سبز و توسعه آن همواره مورد توجه ما بوده و می خواهیم در سال آینده به شکل ویژه ای به این موضوع پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهین باهر ادامه داد: توجه به حوزه فضای سبز جزو سیاست های کلی شهرداری تبریز بوده و ضروری است تا شهرداری های مناطق نیز برای توسعه فضای سبز و پارک ها یاری نمایند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ درختان و فضای سبز سطح شهر بیان نمود: به عنوان مثال بعضی از صاحبان زمین های اطراف ائل گلی قصد برش درختان و احداث هتل داشتند که در این راستا شهرداری تبریز با صرف هزینه، مانع از قطع این درختان شد.

او اضافه نمود: در بعضی مناطق درختانی وجود دارند که هرچند مالکیت آن ها بر عهده شهرداری نیست، اما برای یاری به حفظ فضای سبز شهر کوشش می کنیم که مانع قطع و از بین رفتن آن ها شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 82

به "تغییر کاربری فضای سبز در تبریز ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر کاربری فضای سبز در تبریز ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید