تداوم جنگ رسانه ای عربستان و قطر، کوشش ریاض برای انتشار اخبار جعلی علیه دوحه

به گزارش سفر به هند، انتشار خبر کودتا در قطر در رسانه های سعودی و تکذیب آن از طرف قطر گوشه دیگری از جنگ رسانه ای بین دو کشور را نمایان کرد.

تداوم جنگ رسانه ای عربستان و قطر، کوشش ریاض برای انتشار اخبار جعلی علیه دوحه

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، راه اندازی هشتگی در حساب های کاربری سعودی مبنی بر کوشش برای کودتا در منطقه الوکره در جنوب قطر موجی از تمسخر و طنز را در شبکه های اجتماعی قطری به همراه داشته است.

کاربران در شبکه های اجتماعی در قطر از صبح ویدئوی مردی را منتشر کردند که با آرامش در ماه مبارک رمضان در منطقه الوکره رانندگی می نماید.

یک جوان قطری دیگر نیز ویدئوی را از خود در منطقه الوکره منتشر کرد که صبح در کنار پنجره ایستاده و درباره صدای تیراندازی هایی که حساب های کاربری سعودی در توییتر از آن صحبت می نمایند، سوال می نماید.

نکته قابل توجه این است که حساب های کاربری سعودی این ویدئو را گرفته و دستکاری نموده و صدای تیراندازی را به آن اضافه کردند.

شبکه الجزیره واکنش تمسخر آمیز قطری ها به این هشتگ و اخبار منتشر شده در حساب های سعودی مبنی بر کوشش برای کودتا در قطر را پیگیری کرد و کار به جایی رسید که هشتگ الوکره در فضای مجازی در قطر ترند شد و امل عبدالملک از جمله کاربران قطری بود که نوشت: کسانی که روی می گفتند که معده قطری ها تاب تحمل شیر ترکیه را ندارد و قطر با جن سروکار دارد و دولت، ما را هیپنوتیزم می نماید؛ برای آنها ساده است که اکنون و در آینده دروغ بگویند و دروغ خودشان را باور نمایند و درصدد تبلیغ آن بر آیند.

محمد الکواری دیگر کاربر قطری بود که تیم سایبری سعودی را که این خبر دروغ را منتشر کردند، مورد تمسخر قرار داد و گفت که این فرافکنی آنها در فاصله دو متر و 17 سانتی پشت خانه ما روی داد.

در پی انتشار این خبرها در حساب های کاربری سعودی، یک منبع در وزارت امور خارجه قطر گفت: اینها صرفا اخباری دروغی بیش نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 217

به "تداوم جنگ رسانه ای عربستان و قطر، کوشش ریاض برای انتشار اخبار جعلی علیه دوحه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم جنگ رسانه ای عربستان و قطر، کوشش ریاض برای انتشار اخبار جعلی علیه دوحه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید