عرضه اولیه چند صد میلیون دلاری در عربستان

به گزارش سفر به هند، به گزارش خبرنگاران، شرکت علم عربستان سعودی یک شرکت امنیت دیجیتال است که متعلق به صندوق دارایی حاکمیت عربستان است. این شرکت در پی آن است که با فروش سهام خود در تعداد زیادی از شرکت ها اندازه 820 میلیون دلار از عرضه اولیه سهام خود عایدی کسب کند.

عرضه اولیه چند صد میلیون دلاری در عربستان

قیمت این عرضه اولیه عمومی از 113 ریال(30 دلار) تا 128 ریال فرق دارد. ثبت سفارش 24 میلیون سهم امروز یکشنبه شروع شده و تا روز آدینه ادامه دارد. این عرضه اولیه زمانی رخ داده است که کشورهای خاورمیانه در کوشش اند سهام خود را در شرکت های خصوصی بفروشند و نقدینگی را در بازار سهام خود افزایش دهند.

به نقل از بلومبرگ، این فروش پس از برنامه صندوق سرمایه گذاری دولت برای سرمایه گذاری بیشتر در بازار عمومی رخ داده است. به این منظور این صندوق تصمیم دارد 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری بیشتر در سهام لیست شده انجام دهد. سال جاری شاخص محک عربستان 9 درصد رشد داشته و درآمدهای خود را 30 درصد افزایش داده است.

این شرکت ابتدا به عنوان یک شرکت تحقیقاتی در سال 1980 در عربستان تاسیس شد و خدمات آنلاین متعددی را به دولت عربستان ارائه داد. مانند پلتفرم ابشر که به ساکنان و شهروندان امکان انجام تراکنش هایی همانند پرداخت جریمه های رانندگی را می داد. این شرکت که در ریاض عربستان واقع شده است بعلاوه سیستمی برای مدیریت ورود زائران خارجی به این کشور برای زیارت مکه و مدینه طراحی نموده بود.

ریاض مشاور اقتصادی و پذیره نویس این عرضه اولیه است. پس از فرآیند ثبت سفارش در روز سوم فوریه به مدت چهار روز فروش آن شروع می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1396

به "عرضه اولیه چند صد میلیون دلاری در عربستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "عرضه اولیه چند صد میلیون دلاری در عربستان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه اولیه چند صد میلیون دلاری در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید