برهم صالح: حمله راکتی به فرودگاه اربیل یک جرم تروریستی است

به گزارش سفر به هند، به گزارش خبرنگاران، برهم صالح رئیس جمهور عراق بامداد پنج شنبه در واکنش به حمله راکتی شامگاه چهارشنبه به فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان عراق یک پیغام توئیتری منتشر کرد.

برهم صالح: حمله راکتی به فرودگاه اربیل یک جرم تروریستی است

در این پیغام آمده است: تکرار هدف قراردریافت بعضی تأسیسات در اربیل، که قبل از آن در بغداد و دیگر مناطق هم مشابه آن اتفاق افتاده بود، جرائم تروریستی به حساب می آید و محکوم است. این اقدامات امنیت شهروندان را هدف قرار داده و در جهت کوشش های ملی که هدف آن حمایت از ثبات کشور و حاکمیت آن است، مشکل ایجاد می نماید. ضروری است که صفوف برای حمایت از دستگاهای امنیتی منسجم شوند تا این دستگاه ها بتوانند قانون را اعمال نموده، از شهروندان حمایت نمایند و با تروریست های قانون گریز مقابله نمایند.

لازم به ذکر است، شامگاه چهارشنبه منابع و رسانه های خبری عراق از حمله راکتی به پایگاه نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل خبر دادند. براساس گزارش این رسانه ها، در پی انفجار ناشی از برخورد راکت به این پایگاه، ستون های دود غلیظی به آسمان برخاسته بود.

پس از این حمله، فرودگاه اربیل نیز تعطیل شد.

خبرنگاران عراقی نیز گزارش دادند که پس از هدف قرار دریافت پایگاه ارتش آمریکا پهپادهای شناسایی آمریکایی بر فراز آسمان اربیل گشت زنی می کردند. درپی این حمله آژیرهای خطر در کنسولگری آمریکا در این استان نیز به صدا در آمد.

لازم به ذکر است، یکی از سخنگویان وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در واکنش به حمله راکتی علیه پایگاه نظامیان آمریکا واقع در مجاورت فرودگاه اربیل خاطرنشان کرد که این وزارتخانه از گزارشهای مربوط به این حمله اطلاع یافته است.

این سخنگو، که نخواست نامش فاش گردد، شرح داد اطلاعات اولیه حاکی از آن است که آتش سوزی بزرگی در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل اتفاق افتاده است. مقام مذکور همچنین مدعی شد که اطلاعات اولیه نشان می دهد این حمله تلفاتی در پی نداشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 956

به "برهم صالح: حمله راکتی به فرودگاه اربیل یک جرم تروریستی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برهم صالح: حمله راکتی به فرودگاه اربیل یک جرم تروریستی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید