تور بلغارستان ارزان: با قلعه بلوگرادچیک در بلغارستان آشنا شوید

به گزارش سفر به هند، در دامنه شمالی کوه های بالکان، در نزدیکی شهر بلوگرادچیک (Belogradchik) در شمال غربی کشور بلغارستان، قلعه بلوگرادچیک قرار گرفته است که به قلعه کالتو هم مشهور است. این دژ روی صخره هایی تماشایی متعلق به توده سنگ بلوگرادچیک واقع شده و از ماسه سنگ هایی با شکل عجیب و صخره های کنگلومرایی تشکیل می گردد که به نظر شبیه انسان و اشیا هستند. ارتفاع بعضی از این صخره ها به 200 متر می رسد. آن هایی که در پس زمینه قلعه قرار دارند هم، حدود 70 متر ارتفاع دارند.

تور بلغارستان ارزان: با قلعه بلوگرادچیک در بلغارستان آشنا شوید

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

قدمت قلعه به دوران روم باستان می رسد. در قرون اول تا سوم پس از میلاد مسیح، رومی ها در منطقه ها تازه امپراطوری شبه جزیره بالکان دست به ساخت جاده های تازه زدند و بعلاوه قلعه هایی برای نگهبانی از آن ها به وجود آوردند. ماموریت قلعه بلوگرادچیک کنترل جاده بود. آن ها مرتفع ترین بخش قلعه را که سیتادل نام داشت، با استفاده از صخره ها به عنوان محافظت طبیعی ایجاد کردند. دیوارهای مستحکم تنها در بخش شمال غربی و جنوب شرقی قلعه ساخته شدند و سایر بخش های محوطه به وسیله صخره ها احاطه شده اند.

طی قرون متمادی، سلسله های مختلفی از قلعه استفاده نموده اند که بیزانس ها یکی از آن ها بوده اند. در قرن چهاردهم، ایوان استراسیمیر، تزار بلغارستان در ویدین، قلعه قدیمی را توسعه داد و پادگان های مستحکمی را جلوی توده های صخره ای ایجاد کرد. در آن موقع قلعه تبدیل به یکی از مهم ترین سنگرهای این ناحیه شده بود. در سرانجام این سده، قلعه بلوگرادچیک به وسیله عثمانی ها تسخیر شد که آن را بیشتر توسعه داده و از آن برای سرکوب شورش های محلی استفاده می کردند.

تا قرن 19 همچنان از قلعه بلوگرادچیک برای مقاصد نظامی و دفاعی استفاده می شد. در سال 1850 قلعه بلوگرادچیک نقشی اساسی در سرکوب شورش بلوگرادچیک به وسیله عثمانی ها ایفا کرد و جایی بود که فعالان دستگیر شده، گردن زده شدند. آخرین باری که از قلعه برای مقاصد جنگی استفاده شد در جنگ سال 1885 بین صربستان و بلغارستان بود.

در حال حاضر قلعه بلوگرادچیک یکی از حفاظت شده ترین دژهای بلغارستان و در کنار صخره های بلوگرادچیک جاذبه گردشگری تاریخی و فرهنگی اصلی شهر است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1256

به "تور بلغارستان ارزان: با قلعه بلوگرادچیک در بلغارستان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: با قلعه بلوگرادچیک در بلغارستان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید