این زن در حال تبدیل شدن به مجسمه است!

به گزارش سفر به هند، خبرنگاران: حتما برای شما هم پیش آمده که قسمتی از سرتان بعد از برخورد به جایی متورم گردد یا براثر زمین خوردن بخشی از بدنتان دچار جراحت گردد. اگر این اتفاقات برای شما خیلی ساده و زودگذر است، برای لوسی پرات چیزی در حد فاجعه به شمار میرود.

این زن در حال تبدیل شدن به مجسمه است!

این دختر 25 ساله در حال مبارزه با یک بیماری نادر و پیش فراینده است که به تدریج بدنش را به یک مجسمه انسانی تبدیل می نماید. بر اثر این بیماری عضلات لوسی به استخوان تبدیل می گردد. حتی وارد شدن کوچک ترین ضربه به بدن می تواند این فرایند وحشتناک را سرعت ببخشد. گردن این دختر اکنون در شرایطی قرار گرفته که او نمی تواند سر خود را تکان بدهد. حرکات فک لوسی هم محدود شده و علاوه بر آن او قادر نیست بازوهای خود را تا بالای سرش بالا بیاورد. حلقه های عظیم و دردناکی از استخوان هم در کمر لوسی تشکیل شده اند و اگر این شرایط با همین سرعت ادامه پیدا کند، به زودی او در اسکلت بدن خودش زندانی خواهد شد. لوسی که اکنون در شهر لندن زندگی می نماید در این باره می گوید: این یک بیماری پیش فراینده است، یعنی اینکه هر روز شرایط من بدتر از روز گذشته خواهد بود. اما من سعی می کنم که به آینده فکر نکنم، زیرا بدبینی هیچ سودی برایم نخواهد داشت. بیشترین ترس من این است که این بیماری به سمت پاهایم برود و من را مجبور به استفاده از ویلچر کند.

این بیماری که به اختصار FOP نامیده می گردد می تواند انجام ساده ترین کارها را هم سخت کند. لوسی نمی تواند رانندگی کند، به سختی لباس می پوشد و حتی در شانه کردن موهایش مشکل دارد. بیماری FOP به قدری نادر است که تنها 45 مورد از ابتلا به آن در کشور انگلستان شناسایی شده است. علائم این بیماری معمولا در 2 یا 3 سال اول زندگی ظاهر می گردد اما در کمال تعجب لوسی تا 15 سالگی کاملا سالم بود و هیچ نشانی از FOP در بدن خود نداشت. او در این باره می گوید: یک روز من زمین خوردم و به میزان یک کف دست پشت کمرم متورم شد. این برآمدگی به شدت دردناک بود و اصلا هم بهبود پیدا نمی کرد. بعد از چند روز مادرم مرا به بیمارستان برد و پزشکان بعد از چند ماه تحقیق متوجه ظاهر شدن این بیماری خطرناک در من شدند. این بیماری به قدری ترسناک است که پزشکان به من توصیه کردند حتی نام آن را در اینترنت جست وجو نکنم. اما نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و بعد از کمی جست وجو به علائم وحشتناک این بیماری پی بردم.

از همان زمان پزشکان به لوسی توصیه کردند تا می تواند زندگی کم حادثه ای را در پیش بگیرد و دیگر هیچگاه با دوستانش بازی نکند. اما با این حال لوسی با قدرت درس خود را ادامه داد و توانست با نمرات عالی از مدرسه فارغ التحصیل گردد.

او سپس در دانشگاه آکسفورد ادامه تحصیل داد و اکنون در یک شرکت انتشارات پزشکی مشغول به کار است. با وجود شرایط سخت زندگی، لوسی به آینده امیدوار است و آرزو می نماید هر چه زودتر درمانی برای بیماری او پیدا گردد.

منبع: برترین ها
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1104

به "این زن در حال تبدیل شدن به مجسمه است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این زن در حال تبدیل شدن به مجسمه است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید