این تصاویر فوق العاده زندگی درون یک قطره آب دریا را نشان می دهد (تور قطر ارزان)

به گزارش سفر به هند، در هر قطره آب جهانیی وجود دارد که از دید غواصان و شناگران قسمت های عمیق آب پنهان است. برای اینکه واقعاً بتوانید وارد این جهان شوید، باید از یک عدسی بزرگ نمایی بهره ببرید. در یک قطره، مجموعه وسیعی از پلانکتون های کوچک، از جمله سخت پوستانی به نام پاروپایان وجود دارند. با این مقدمه، مجله Smithsonian تصاویر هیجان انگیزی از جهانی پنهان درون یک قطره آب منتشر نموده است.

این تصاویر فوق العاده زندگی درون یک قطره آب دریا را نشان می دهد (تور قطر ارزان)

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

در یک قطره، مجموعه وسیعی از پلانکتون های کوچک، از جمله سخت پوستانی به نام پاروپایان وجود دارند که در این تصاور شاهد آن ها هستیم.

در هر قطره آب جهانیی وجود دارد که از دید غواصان و شناگران قسمت های عمیق آب پنهان است. برای اینکه واقعاً بتوانید وارد این جهان شوید، باید از یک عدسی بزرگ نمایی بهره ببرید. در یک قطره، مجموعه وسیعی از پلانکتون های کوچک، از جمله سخت پوستانی به نام پاروپایان وجود دارند. با این مقدمه، مجله Smithsonian تصاویر هیجان انگیزی از جهانی پنهان درون یک قطره آب منتشر نموده است.

عکس میکروسکوپییک لارو خیار دریایی که به صورت آزادانه در دریا شناور است

چاد والتر، محقق ممتاز موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونیان که به مدت 40 سال روی پاروپایان (Copepod) مطالعه نموده، می گوید:

پاروپایان پرتعدادترین جانور روی کره زمین است. 70 درصد از سیاره زمین را آب پوشانده و پاروپایان در تمام آن زندگی می نمایند.

این بی مهرگان ریز را می توان در عمیق ترین گودال های اقیانوسی و مرتفع ترین دریاچه های آلپ، حتی در خزه ها و بستر های مرطوب یافت.

آنجل فیتور، عکاس اسپانیایی حیات وحش است که برای ثبت این جهانی پنهان کوشش بسیار زیادی نموده است. فیتور که دارای مدرک زیست شناسی دریایی است، چند سال پیش درباره موجوداتی که نمی توانست ببیند کنجکاو شد، پلانکتون های کوچکی که همراه با جریان های اقیانوسی شناور هستند. بسیاری از این موجودات به قدری کوچک هستند که بدون ابزار علمی خاص نمی توان از آن ها عکاسی کرد.

اما طول این موجودات کوچک معمولاً بین 0.2 تا 1.7 میلی متر است که برای بزرگنمایی کردن با استفاده از لنز ها و تجهیزات معمولی به مقدار کافی بزرگ است.

آنجل فیتور

برای بدست آوردن تصاویر فوق العاده ای که در این مطلب می توانید مشاهده کنید، فیتور به مدت سه سال کوشش نموده است. ابتدا او باید با یک قایق به دریای مدیترانه برود و برای جمع آوری نمونه آب موردنظر خود، معمولاً 10 تا 15 متر زیر سطح آب شیرجه بزند. سپس نمونه را به استودیو خانگی خود بیاورد و کارش را شروع کند.

زمانی که پاروپایان می میرند، به سرعت رنگ خود را از دست می دهند و شبیه سوسک های قهوه ای مات می شوند. فیتور با توجه به این موضوع، قصد داشت تا رنگ های آبی و طلایی موجودات را به تصویر بکشد و آن ها را در عمل نشان دهد، درست مانند زمانی که از هر موجود دریایی دیگری عکاسی می کنید.

نتیجه کوشش های او منجر به تصاویر فوق العاده ای از پاروپایان شد که تا به امروز مشاهده نشده است. فیتور این موجودات را در حال اجرا طیف گسترده ای از فعالیت ها، از جمله خوردن، جفت گیری و رهایی از دست شکارچیان به تصویر کشیده است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1552

به "این تصاویر فوق العاده زندگی درون یک قطره آب دریا را نشان می دهد (تور قطر ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این تصاویر فوق العاده زندگی درون یک قطره آب دریا را نشان می دهد (تور قطر ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید