تور آفریقای جنوبی ارزان: اکتشافات علمی جالب در آفریقای جنوبی

به گزارش سفر به هند، کشف جمجمه ای بسیار با اهمیت، نرم افزاری برای ردیابی حیوانات شکاری و مواردی دیگر ورق زدن صفحات تاریخ علم آفریقای جنوبی را بیش از پیش مجذوب کننده می نماید.

تور آفریقای جنوبی ارزان: اکتشافات علمی جالب در آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

یکی از مشهورترین دستاورد های علمی در آفریقای جنوبی عمل پیوند قلب در سال 1967 بود. بعضی یافته های باستان شناسی در این کشور دانشمندان را در شناسایی ریشه انسان یاری داده اند.

بعلاوه تعدادی از اکتشافات باعث بهبود کیفیت ساکنین نواحی روستایی شده است.

ژن CDH2، سال 2017

محققان آفریقای جنوبی، طی یک همکاری بین المللی، ژن CDH2 را کشف کردند. این ژن اختلال ARVC را سبب می گردد، اختلالی ژنتیکی که به ایست قلبی ناگهانی می انجامد.

یکی از عوامل اصلی مرگ در میان جوانان آفریقای جنوبی همین بیماری است و این کشف گامی بلند در زمینه علوم پزشکی به شمار می رود که تشخیص و درمان بیماری های مرتبط به عضله قلب را ممکن می نماید.

دوشیزه پلس، 1974

این جمجمه دو میلیون ساله (با نام مستعار دوشیزه پلس) جزو مهم ترین فسیل های انسان اولیه که تا به امروز کشف شده به شمار میرود.

این فسیل که در غارهای Sterkfontein در سایت میراث جهانی گهواره بشریت کشف شده و همانطور که دکتر رابرت بروم از موزه ی تاریخ طبیعی ترنسوال (امروز در موزه تاریخ طبیعی دیتسونگ) نمایان ساخته، دانشمندان را در کشف ریشه های بشریت یاری خواهد نمود.

گهواره بشریت از لحاظ گونه فسیل های Australopithecus africanus (که دوشیزه پلس هم متعلق به آن است) غنای بالایی دارد و حفاری ها تا به امروز ادامه دارد.

این فسیل ها ویژگی هایی انسان گونه نشان می دهند: دندان هایشان با انسان مشابه است و به صورت عمودی راه می رفته اند؛ آن ها از لحاظ ژنتیکی بیشتر از بوزینه ها به انسان شباهت دارند.

کرایوپروب (آلت پزشکی)، سال 1965

این ابزار به فرم مداد با نوکی کوچک در جراحی های مدرن چشم کارآیی دارد و در سال 1965 به وسیله دکتر چشم پزشک، پرسی آمویلز اختراع شد.

10 سال پس از این پیشرفت غیر منتظره، او برنده Queens Awards شد و اندکی بعدتر مدال افتخار را از آموزشگاه علوم کاربردی ایالات متحده کسب کرد.

کارآیی ابزار به صورت خلاصه: کرایوپروب در عمل آب مروارید به کار برده می گردد. گاز منجمدنماینده در یک تیوب بسته جریان یافته و از یک نازل کوچک در نوک آن آزاد می گردد.

در حین این که گاز منبسط می گردد دمای نوک وسیله کاهش یافته جداسازی آب مروارید را تسهیل می نماید.

مشهور است که دکتر آمویلز آب مروارید نلسون ماندلا، رییس جمهور سابق را روز پس از ادای سوگند در دفترش درمان کرد.

پیوند قلب، سال 1967

در روز 3 دسامبر 1967 اولین پیوند قلب به وسیله دکتر کریس برنارد در بیمارستان Grootte Schuur در کیپ تاون انجام شد. بیمار او، لوییس واشکانسکی در آن موقع از نارسایی قلبی رنج می برد.

با وجود این که واشکانسکی تنها 18 روز بعد از عمل زنده ماند جراحی موفقیت آمیز بود و دکتر برنارد بیش از 10 پیوند قلب دیگر انجام داد.

یکی از بیماران 23 سال پس از پیوند به زندگی خود ادامه داد.

دنبال نماینده مجازی، سال 1996

لوییس لیبن برگ که مجذوب مهارت های ردیابی شکارچیان سن (San) در دشت کالاهاری بود روشی برای ضبط این اطلاعات پیدا کرد. او معتقد بود که متدهای آن ها را می توان به منظور درک بهتر عملکرد حیات وحش و مدیریت آن برای ردیابی حیوانات شکاری به کار برد.

پس از تجربه کردن با تکنولوژی های مختلف، او و جاستین استیونتن Cybertracker را ساختند: کامپیوتری دستی که داخل آن GPS تعبیه شده بود.

به جای ثبت اطلاعات بوسیله متن، آنها از دسته ای از آیکون ها (دیاگرام های کوچک حیوانات) برای نمایان ساختن گونه های شکاری، مسیرهای آنها و سایر اطلاعات استفاده کردند.

ردیابان سن که توانایی خواندن و نوشتن ندارند می توانند اطلاعات روی این دستگاه ذخیره نموده و از آن ها استفاده نمایند که در نتیجه اطلاعاتی گران بها در خصوص رفتار حیات وحش بدست می دهد.

هیپورولر، سال 1994

هیپورولر حمل کردن آب در شرایط چالش برانگیز نواحی روستایی را به وسیله غلت دادن بشکه آب روی زمین تسهیل می نماید.

بشکه که اصطلاحا آکوا رولر نامیده می گردد اختراع دو مهندس آفریقای جنوبی به نام های یوهان یونکر و پتی پتزر بوده است.

این بشکه ها از آن موقع در نواحیی که برای دسترسی به آب آشامیدنی باید مسافتی طی می شد به صورت گسترده مورد استفاده نهاده شد.

هیپورولر در 20 کشور مختلف وجود دارد و تا به امروز 50 هزار عدد از این وسیله توزیع شده است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1349

به "تور آفریقای جنوبی ارزان: اکتشافات علمی جالب در آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی ارزان: اکتشافات علمی جالب در آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید