احیای سنت چهارشنبه های صعودی در بورس

به گزارش سفر به هند، خبرنگاران : خبرنگاران: امروز 22 اردیبهشت 1400 در آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس به فرایند صعودی دو روز اخیر ادامه داد.

احیای سنت چهارشنبه های صعودی در بورس

به گزارش خبرنگاران ، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس 4 هزار و 452 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 183 هزار واحد رسید.

سومین روز صعودی

امروز از ابتدای معاملات فرایند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی 10 هزار واحد رشد کرد. در خاتمه معاملات شاخص کل نسبت به روز سه شنبه 4 هزار و 452 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 183 هزار و 986 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز در خاتمه معاملات هزار و 388 واحد نسبت به روز سه شنبه پائین آمد و در رقم 417 هزار و 867 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 59 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 486 واحد رسید.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در خاتمه معاملات روز چهارشنبه، 74 نماد رشد قیمت داشتند که 60 نماد بورسی و 14 نماد فرابورسی بودند. همچنین 246 نماد کاهش قیمت داشتند که 160 نماد بورسی و 86 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 17 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 56 درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی

پس از یک وقفه یک روزه، در روز چهارشنبه باز هم شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی 47 میلیارد تومان بود. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وتجارت (بانک تجارت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 32 میلیارد تومان بود. پس از وتجارت، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز فارس، شبندر و شپنا نمادهای عظیم بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند.

در جدول پرتراکنش ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و شپنا و فملیدر رتبه های بعدی هستند. در فرابورس نیز کزغال، ذوب و بپیوند پرتراکنش ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش صف های خاتمهی بازار

در خاتمه معاملات امروز ارزش صف های خرید نسبت به خاتمه روز گذشته 67 درصد کاهش یافت و در رقم 70 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف های فروش نیز 15 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 160 میلیارد تومان شد.

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان (با نماد معاملاتی فجر) با صف خرید 40 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار نهاده شد. پس از فجر، شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) و کلوند (کاشی الوند) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در خاتمه معاملات صف فروش 137 میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، بنو (بیمه تجارت نو) و قثابت (قند ثابت خراسان) بیشترین صف فروش را داشتند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 11 هزار و 631 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز سه شنبه 43 درصد افزایش یافته است. البته از این میزان بیش از 6 هزار میلیارد تومان به معاملات اوراق مشارکت اختصاص داشته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 3 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 4 هزار و 132 میلیارد تومان رسید.

شپنا و خودرو در صدر جدول معاملات

در معاملات امروز نماد شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 230 میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، شبندر بیشترین ارزش معاملات را داشت و برکت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن فملی و خودرو در رتبه های بعدی بیشترین ارزش معاملات نهاده شدند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز ایران خودرو با تعداد 601 میلیون و 320 هزار و 806 سهم در صدر نهاده شده است. ذوب در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار نهاده شد و رتبه سوم به خبهمن تعلق داشت. نمادهای وبصادر و وتجارت نیز در رتبه های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 992

به "احیای سنت چهارشنبه های صعودی در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای سنت چهارشنبه های صعودی در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید