آمریکا یک محقق ناسا را به همکاری با چین متهم کرد

به گزارش سفر به هند، به گزارشخبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، دستگاه قضایی آمریکا یک محقق این کشور را به همکاری با چین متهم کرد.

آمریکا یک محقق ناسا را به همکاری با چین متهم کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس این گزارش، وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه یک محقق سازمان ملی هوانوردی و فضای ناسا را به مخفی کردن همکاری با یک دانشگاه و شرکت های چینی متهم کرد.

ژنگ دانگ چنگ که 53 ساله و استاد دانشگاه A&M تگزاس است به بیان اظهارات خلاف واقع، توطئه و ارتباط غیر قانونی با چین متهم شده و بازداشت شده است.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه چین چند هفته پیش از این، از اقدام آمریکا در آزار و اذیت و بازداشت عمدی دانشجویان و محققان چینی انتقاد کرد.

وانگ ون بین سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمریکا با پیش داوری ایدئولوژیک به نظارت، آزار و اذیت و بازداشت دانشجوها و محققان چینی می پردازد و اتهامات وهمی علیه محققان چینی مطرح می نماید، این اقدام آمریکا را ناقض جدی حقوق مشروع و منافع شهروندان چینی و مختل کننده مبادله فرهنگی و دانشجویی میان چین و آمریکا مطرح کرد.

مناسبات بین آمریکا و چین در برهه اخیر به صورت فزاینده ای رو به تشنج گذاشته است.

آمریکا در ادامه سیاست خود برای فشار علیه چین، اخیراً از پکن خواست کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را هم تعطیل کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 532

به "آمریکا یک محقق ناسا را به همکاری با چین متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا یک محقق ناسا را به همکاری با چین متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید