کشف زیردریایی مرموز جنگ جهانی دوم، عکس

به گزارش سفر به هند، گجت نیوز نوشت: پس از 20 سال جستجو، با استفاده از یک وسیله نقلیه آبی کنترل از راه دور (ROV) پیروز به کشف زیردریایی مرموزی به نام تریومف شدند که نقشی تاثیرگذار در سرنوشت جنگ جهانی دوم داشت.

کشف زیردریایی مرموز جنگ جهانی دوم، عکس

زیردریایی مرموز جنگ جهانی دوم با نام HMS Triumph پس از سال ها جستجو انتها کشف شد. این زیردریایی نقشی مهم در عملیات نظامی ویژه در طول جنگ جهانی دوم ایفا نموده است. کشتی مذکور طی سال 1938 وارد ناوگان دریایی متفقین شد و بیش از 20 ماموریت از جمله حمله به کشتی های نیروهای محور و زیردریایی ها در دریای مدیترانه را به انجام رساند.

با این حال، زیردریایی مرموز HMS Truimph بیش از هر ماموریتی، به نقش مهمش در عملیات مخفی از جمله نجات چند تن از سربازان متفقین که در شمال آفریقا به دام افتاده بودند و هم چنین نفوذ افسران اطلاعاتی بریتانیا به یونان برای یاری به مقاومت در آنجا، معروفیت دارد.

یکی از برجسته ترین ماموریت های تریومف در سال 1941 بود که طی آن زیردریایی کاپیتان بیل هادسون، افسر عملیات ویژه بریتانیا (SOE) را به طور مخفیانه به بندر پروواک صربستان که تحت کنترل نیروهای محور بود، در ساحل آدریاتیک حمل کرد. این یکی از اولین ماموریت های SOE بود که برای یاری به پارتیزان های یوگسلاوی سابق شکل گرفت و در مقایسه با سایر عملیات های نظامی ویژه در آن موقع، پیشتاز بود.

زیردریایی تریومف در نهایت طی سال 1942 غرق شد و لاشه آن به وسیله غواص یونانی حرفه ای به نام کوستاس توکتاریدیس و تیمش کشف شد. این زیردریایی در مکانی نامعلوم در دریای اژه و در عمق 203 متری مدفون شده بود. دریچه های بسته و پریسکوپ جمع شده آن نشان می دهد که زیردریایی در هنگام غرق شدن در حال اجرا ماموریت بوده است. با اینکه بخش جلویی زیردریایی در اثر یک انفجار به شدت آسیب دیده، اما داخلی یا خارجی بودن این انفجار هنوز تعیین نیست.

توکتاریدیس و تیمش بیش از 20 سال در جستجوی این زیردریایی بودند و پیش تر در سال 1997 لاشه چهار زیر دریایی دیگر از جمله HMS Perseus را پیدا نموده بودند.

طبق گفته رنا جیاتروپولو از اعضای تیم جستجو، یافتن تریومف بسیار سخت بود. او کلید موفقیت در کشف این زیردریایی را استفاده از یک وسیله نقلیه آبی کنترل از راه دور (ROV) می داند، زیرا غواصان خود نمی توانند در چنین اعماقی با جریان قوی آب به جستجو پردازند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1613

به "کشف زیردریایی مرموز جنگ جهانی دوم، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف زیردریایی مرموز جنگ جهانی دوم، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید