چرا همواره از سمت چپ وارد هواپیما می شویم؟

به گزارش سفر به هند، دلایل وارد شدن به هواپیما از سمت چپ

برخی از کارها در زندگی روزمره به قرارداد تبدیل شده و کسی درباره آن ها سوال نمی کند. یکی از این کارها وارد شدن به هواپیما از سمت چپ است که از همان روزهای اول تا به امروز به همین صورت بوده است. اگر می خواهید دلایل وارد شدن به هواپیما از سمت چپ را بدانید در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چرا همواره از سمت چپ وارد هواپیما می شویم؟

شاید بتوان دلایل زیادی را برای سمت چپ قرار دادن درهای هواپیما پیدا کرد؛ یکی از این دلایل، راحتی خلبان و مسافران است. در سال های خیلی دور، هواپیما ها برای سوار و پیاده کردن مسافران تا نزدیکی فرودگاه می رفتند. به تجربه ثابت شد که اگر جایگاه هواپیما در سمت چپ قرار بگیرد خلبان ها راحت تر می توانند در هنگامی که در حال نزدیک شدن به ساختمان هستند بال سمت چپ را ببینند و هواپیما را به کنترل خود در بیاورند. اینکه درها در سمت چپ است مسافران راحت تر می توانند در ترمینال ها جابجا شوند و مجبور نیستند که هواپیما را دور بزنند. یکی دیگر از دلایل، کشتی ها هستند، هنگامی که سفرهای دریایی تازه در دنیا متداول شده بود هنوز در کشتی ها از سکان راهنمایی استفاده نمی شد و برای راندن کشتی از پاروهایی به کار گزفته می شد که در سمت راست قرار داشتند به همین علت کشتی ها مجبور بودند از سمت چپ پهلو بگیرند تا پارو به اسکله برخورد نکند. از زمانی که در هواپیما از پله ورود و خروج استفاده می گردد سازندگان هواپیما در تصمیمی قرارداد بستند که این در همواره در سمت چپ باشد. بخش سوخت گیری، بارگیری و قسمت چمدان مسافران در سمت راست قرار گرفته است اگر درب هواپیما هم در سمت راست بود آن وقت ورودی و خروجی با کارهای دیگر تداخل پیدا می کرد. این که درها در سمت چپ است باعث می گردد که خلبان هر وقت احتیاج بود موتور سمت راست را روشن نگه دارد.

از دلایل دیگر آن این است که ضروری است تا از طریق روشن گذاشتن موتورهای آن برق های هواپیما تا زمانی که روی زمین است و هنوز به پرواز در نیامده روشن بماند. در هواپیمای دو موتوره و چهار موتوره تعدادی از موتورها باید قبل از آمدن مسافران روشن باشند تا برق لازم هواپیما و روشنایی سالن های هواپیما تامین گردد. موتور سمت چپ را تا بسته شدن کامل درهای هواپیما نمی توان روشن کرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1385

به "چرا همواره از سمت چپ وارد هواپیما می شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا همواره از سمت چپ وارد هواپیما می شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید