پرورش 35 هزار بوته گل لاله ایرانی در منزلی مسکونی در تبریز

به گزارش سفر به هند، خبرنگاران: یک شهروند طبیعت دوست و خوش ذوق تبریزی در اقدامی نوآورانه با پرورش 35 هزار بوته گل لاله ایرانی در منزل مسکونی خود باغ گل خانگی ایجاد نموده است.

پرورش 35 هزار بوته گل لاله ایرانی در منزلی مسکونی در تبریز

جهت دریافت خدمات فضاسازی حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران از تبریز، صادق اقدمی فرد در گفت وگو با خبرنگاران درباره چگونگی ایجاد این باغ گل خانگی اظهار کرد: از دوران کودکی علاقه خاصی به گل و گیاه و پرورش آن در محیط خانه داشتم تا اینکه حدود 30 سال قبل، یکی از دوستان پدرم هنگام عیادت ایشان یک دسته گل لاله ایرانی هدیه کرد و پدرم آن گل را در حیاط منزل کاشتند.

وی ادامه داد: از آن موقع به بعد هرساله پیاز این گل زیبای ایرانی تکثیر پیدا نموده به طوریکه اکنون شمار آن ها به 35هزار بوته گل رسیده و با توجه به فضای موجود، قابل افزایش است.

این شهروند خوش ذوق تبریزی که همچنین درمنزل قدیمی و باغ گونه خود اقدام به پرورش و نگهداری بیش از 70 گونه منحصربفرد از گل کاکتوس نموده است که تنوعشان هر انسانی را مبهوت می نماید ادامه داد: نگهداری، پرورش و تکثیر 20 گونه گل شمعدانی و پیچ شمعدانی کمیاب و زیبا از دیگر اقدامات انجام شده در این مکان است.

وی با بیان اینکه گل و گیاه، روح آدمی را شاداب و جوان نگه می دارد ادامه داد: اگر در خانه، گل و گیاه وجود داشته باشد به شرط اینکه در کاشتن، آبیاری و مراقبت گل ها حضور فعال داشته باشیم، روحیه اعضای خانواده تلطیف می گردد .

اقدمی فرد با بیان اینکه هم اکنون کشورهای مختلف با پی بردن به نتایج سودمند گیاهان زینتی، گل های آپارتمانی و باغی در محیط های کاری و زندگی شهروندان، تمام کوشش خود را برای ترویج استفاده از این مظاهر زیبایی و لطافت بکار می گیرند ادامه داد: ضرورت دارد نوع نگاه مسئولان کشورمان در حمایت از علاقمندان به این بخش تجدید و تقویت گردد.

وی با تاکید بر اینکه پرورش گل، جزو علایق روحی و نه مادی اش است، گفت: برای تداوم این علاقمندی و ایجاد یک باغ گل عظیم در تبریز احتیاج به مساعدت دستگاه هایی مانند منابع طبیعی، سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری، دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز و سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در ارائه رهنمودهای کارشناسی و خدمات فنی و مشاورهای است.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 203

به "پرورش 35 هزار بوته گل لاله ایرانی در منزلی مسکونی در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرورش 35 هزار بوته گل لاله ایرانی در منزلی مسکونی در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید