هشدار درباره آمار ابتلا به کرونا؛ تعداد فوتی ها به روزی 500 نفر می رسد

به گزارش سفر به هند، تهران (پانا) - طبق آمار وزارت بهداشت هفته اخیر 28 هزار بستری جدید قطعی یا محتمل کرونا رخ داده است که در 14 ماه گذشته و در دوران شیوع کرونا یک رکورد بی سابقه در بخش بستری مبتلایان بوده است.

هشدار درباره آمار ابتلا به کرونا؛ تعداد فوتی ها به روزی 500 نفر می رسد

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز تعداد یک میلیون و 6 هزار و 934 نفر به این بیماری مبتلا شده اند که 63 هزار و 884 نفر جان خود را از دست داده اند و تا به امروز یک میلیون و 684 هزار و 570 نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. این در حالی است که 4 هزار و 221 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

کرونا در هفته اخیر، رکوردشکنی نموده است و دیروز با بیش از 22 هزار مبتلا رکورد تازه ای رقم زد و بنا به گفته مسئولان وزارت بهداشت به زودی آمار مرگ و میر هم افزایش محسوسی خواهد داشت و تا دو هفته آینده تعداد فوتی ها به روزی 500 بیمار خواهد رسید. همچنین بنابر اعلام ماسک بر اساس داده های معاونت بهداشت وزارت بهداشت هفته اخیر 28 هزار بستری جدید قطعی یا محتمل کرونا رخ داد که نسبت به هفته قبل حدود 10 هزار مورد افزایش داشته است. این سرعت افزایش موارد بستری از ابتدای سال 99 بی سابقه است.

بر این اساس، در موج چهارم سرعت افرایش بستری، 3.7 برابر نسبت به مدت مشابه در موج دوم و سوم است.

257 شهرستان و تمامی مراکز استان ها در شرایط قرمز قرار دارند و 129 شهرستان نارنجی، 51 شهرستان زرد و 11 شهرستان آبی هستند.

با توجه به اینکه سرعت افرایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب شدیدتر از خیزهای قبلی است، برهمین اساس استفاده از ماسک، خودداری از دورهمی و مراسم عروسی و سوگواری لازم است. همچنین استفاده از وسایل نقیله عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پرجمعیت و بخصوص سرپوشیده از عوامل اصلی انتقال کرونا است.

نمودار اول: تعداد بستری های جدید قطعی یا محتمل کرونا از ابتدای سال 99 تا به امروز به صورت هفتگی

نمودار دوم: افزایش قرمز یا کاهش آبی آمار بستری جدید هر هفته نسبت به هفته قبل

شروع موج چهارم کرونا در کشور باعث شده است تا محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی مجددا اعمال گردد و به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا این محدودیت ها از فردا شنبه 21 فروردین ماه در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد. این محدودیت ها به مدت دو هفته ادامه دارد. به گفته رئیسی، با توجه شرایط موجود حاکم بر کشور مشاغل گروه یک می توانند در شهر های قرمز فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه دو، سه و چهار حق فعالیت ندارند. مشاغل ضروری مانند سوپر مارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، داروخانه ها، مطب ها، بیمارستان ها، تعمیرگاه ها و سایر مشاغلی هستند که تامین کننده مایحتاج ضروری مردم خواهند بود، می توانند فعال باشند.

همچنین در شهر های نارنجی هم مشاغل گروه یک و دو می توانند فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه سه و چهار در شهر های نارنجی اجازه فعالیت ندارند.

در حوزه ترد پلاک های بومی حق خروج از شهر قرمز و ورود به شهر دیگر را ندارند و پلاک های غیر بومی حق ورود به شهر های قرمز و همچنین شهر های نارنجی را نخواهند داشت. تمام فعالیت های آموزشی تعطیل هستند و آموزش ها فقط به صورت مجازی ادامه پیدا خواهد نمود.

بر اساس رنگ بندی موجود و افزایش تعداد شهر های قرمز از فردا شنبه مشاغل به مدت 10 روز تعطیل می شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 931

به "هشدار درباره آمار ابتلا به کرونا؛ تعداد فوتی ها به روزی 500 نفر می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره آمار ابتلا به کرونا؛ تعداد فوتی ها به روزی 500 نفر می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید