نگاهی طنزآلود به تعامل با بیگانگان در هراس

به گزارش سفر به هند، تهران (پانا) - فیلم سینمایی هراس به کارگردانی ایوایلو هریستف در سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.

نگاهی طنزآلود به تعامل با بیگانگان در هراس

به گزارش ستاد خبری سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سینمایی هراس چهارمین ساخته بلند ایوایلو هریستف که برنده جایزه بهترین فیلم در جشنواره فیلم شب های سیاه تالین شده بود، در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می آید.

ایوایلو هریستف با فیلم پیشین خود با عنوان بازنده ها در سال 2015 سه جایزه اصلی جشنواره مسکو از جمله جایزه بهترین فیلم را آن خود نموده بود. او که متولد 1955 در شهر صوفیه در کشور بلغارستان است، پس از سال های متمادی بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون بلغارستان، نخستین فیلم خود با نام مهاجران را در سال 2002 کارگردانی کرد.

هراس که در جشنواره سانتا باربارا نیز جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت نموده است، داستان زنی را روایت می نماید که پس از اخراج از دهکده، در کلبه ای به دور از مردم زندگی می نماید. زمانی که وی با مهاجری رنگین پوست با زبانی بیگانه روبه رو می گردد، تصمیم می گیرد به او پناه دهد و این امر باعث درگیری او با اهالی دهکده می گردد.

همچنان ماجرای مهاجران و پناهندگان درونمایه اصلی سینمای روز اروپاست و تعامل با بیگانگان برای بیگانه هراسان مفهومی غیر قابل درک محسوب می گردد، اما هراس قوت خود را از نگاه طنزآلود به این مضمون به دست می آورد. فیلمبرداری سیاه و سفید فیلم تصویری از سیاهی و سفیدی انسان ها و مواجهه سرد آنها با پذیرش هرگونه فرد خارجی ارائه می دهد و کنتراست تصاویر، به شکلی غیر تصنعی بر تباین خیر و شر، اروپایی و آفریقایی، سفیدپوست و رنگین پوست تاکید می نماید.

هراس تلاشی است برای نمایش این موضوع که علیرغم تفاوت های محسوس در فرهنگ ها و زبان ها، انسان ها قادرند به یک زبان مشترک برسند.

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از 5 تا 12 خرداد 1400 به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما در تهران برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 991

به "نگاهی طنزآلود به تعامل با بیگانگان در هراس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی طنزآلود به تعامل با بیگانگان در هراس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید