مرمت بخشی از جداره بافت تاریخی گرگان با اعتبار بالغ بر یک میلیارد ریال

به گزارش سفر به هند، مدیر پایگاه ملی بافت تاریخی گرگان از مرمت بخشی از جداره گذر تاریخی در بافت گرگان (استرآباد) در سال 1398 اطلاع داد.

مرمت بخشی از جداره بافت تاریخی گرگان با اعتبار بالغ بر یک میلیارد ریال

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، عالیه ملک شاهکویی امروز یکشنبه 31 فروردین ماه 99 با اعلام این خبر گفت: در ادامه فرایند سال های گذشته، مرمت بخشی از جداره گذر تاریخی سرچشمه به مصلی در بافت تاریخی بااعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در سال 1398 اجرایی شد.

او اعلام کرد: همکاری و مشارکت شهرداری گرگان در این طرح، با اقدامی ویژه درمرمت جداره ها و کف سازی، موجب سامان دهی و بهبود کیفیت محیطی و بصری این گذر شده است.

مدیر پایگاه ملی بافت تاریخی گرگان یادآور شد: در این طرح تا به امروز اعتباری بیش از 30میلیارد ریال هزینه شده است که شامل خرید و مرمت بناهای ارزشمند در راستا، مرمت جداره و مرمت بام های رو به راستا بوده است.

او با اشاره به این که اداره کل راه و شهرسازی در چند سال اخیر خانه های تاریخی فاضل را که در طول این محور قرار گرفته است تملک نموده و در حال مرمت آن است، توضیح داد: همکاری دستگاه های اجرایی و نهادها می تواند در احیای راستاهای فرهنگی تاریخی و درنتیجه رونق بافت تاریخی گرگان بسیار ثمربخش باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 243

به "مرمت بخشی از جداره بافت تاریخی گرگان با اعتبار بالغ بر یک میلیارد ریال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت بخشی از جداره بافت تاریخی گرگان با اعتبار بالغ بر یک میلیارد ریال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید