غزلیات عاشقانه حافظ در آینه اشعار آلمانی منتشر شد

به گزارش سفر به هند، کتاب غزلیات عاشقانه حافظ در آینه اشعار آلمانی نوشته ناصر کنعانی، از ایرانیان مقیم آلمان توسط انتشارات نویمان - کونیگهازن در آلمان منتشر شد.

غزلیات عاشقانه حافظ در آینه اشعار آلمانی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب غزلیات عاشقانه حافظ در آینه اشعار آلمانی که در 663 صفحه به آلمانی نگارش شده است، 25 ادیبهشت ماه 1400 در آلمان منتشر شد.

در این کتاب آمده است: حافظ مشهورترین و محبوب ترین شاعر غزل سرای فارسی زبان است. وی با شعر های خود الهام بخش نسل های جدید از شاعران ایرانی است. حافظ محبوبیت بیشتری نسبت به سایر شاعران مشرق زمین در فرهنگ و ادبیات آلمانی دارد. تا به امروز شعر های وی بیش از 30 بار به طور کامل یا منتخب آن به آلمانی ترجمه شده است. بسیاری از شاعران بنام آلمانی همانند گوته و برخی شاعران معاصر از شعر عاشقانه او الهام گرفته اند.

این اثر دربرگیرنده سخنان 126 شاعر آلمانی زبان قرون 19، 20 و 21 است. این شاعران قبلاً اشعار حافظ را ترجمه کرده بودند و یا با الهام از آن، اشعار جدیدی برای آهنگسازان سروده بودند.

ریچارد واگنر آلمانی پیرامون حافظ می نویسد: این حافظ پارسی، بزرگترین شاعری است که تا به امروز زندگی کرده و اشعار بی نظیر سروده است. وی بزرگترین و متعالی ترین فیلسوف است.

گفتنی است که ناصر کنعانی قبلاً کتابی با عنوان حافظ، بزرگترین غزلسرای فارسی زبان به آلمانی نگارش کرده بود. این کتاب در نوامبر سال 2019 در 282 صفحه توسط انتشارات کونیکهازون نویمان در آلمان منتشر شد. در این کتاب آمده است: حافظ بدون شک بزرگترین غزلسرای مشرق زمین و شاید یکی از بزرگترین شعرای ادبیات جهان است. نام او برای بیشتر مردم جهان شناخته شده است

این کتاب تلاشی برای ارائه پاسخ به این سؤالات است. بسیاری از این پاسخ ها از زبان شاعران آلمانی بیان شده است که خود به نوشتن شعر هایی به سبک حافظ اقدام کرده اند و یا فیلسوفانی که با فلسفه زندگی حافظ سر و کار داشته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1038

به "غزلیات عاشقانه حافظ در آینه اشعار آلمانی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غزلیات عاشقانه حافظ در آینه اشعار آلمانی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید