شرایط آثار تاریخی و اقامتگاه های استان مازندران مناسب است

به گزارش سفر به هند، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، شرایط آثار تاریخی و اقامتگاه های استان مازندران مناسب است.

شرایط آثار تاریخی و اقامتگاه های استان مازندران مناسب است

مهران حسنی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران درباره شرایط اقامتگاه ها برای اسکان مسافران در شرایط اضطراری نیز اظهار کرد: درباره مراکز اقامتی و پذیرایی از سال گذشته به واحدهای اقامتی استان اعلام شد سیستم های گرمایشی را دوگانه سوز نمایند تا بتوانند در مواقعی که گاز شهر قطع شده، با نفت، گازوئیل و گاز مایع دایر بمانند. براساس اطلاعاتی هم که داریم تمام مراکز اقامتی دوگانه سوز شده اند.

او افزود: سهمیه گاز مایع و سوخت به شکل سامانه ای تخصیص می یابد و سال جاری هم تا به امروز مسئله ای با تأمین آنها نداشتیم و هر واحدی درخواست نموده، این سوخت و گاز مایع به آنها تعلق گرفته است. در موارد محدودی مسائلی داشتیم که دوگانه سوزی را انجام نداده اند مانند آشپزخانه های صنعتی که این موارد هم با مدیریت استانداری و فرمانداری و تشکل های بخش خصوصی حل شدند.

ابوالفضل نیکو بیان، جانشین معاونت میراث فرهنگی مازندران نیز درباره شرایط آثار تاریخی استان مازندران در شرایط جوی اخیر گفت: در روزهای اخیر و با توجه به شرایط جوی موجود گزارشی از آسیب در آثار تاریخی نداشتیم و یگان های حفاظت در حال سرکشی از این آثار هستند و اگر مسئله ای باشد، به ما گزارش می دهند.

او ادامه داد: یکسری از بناهای تاریخی که تحت مالکیت میراث فرهنگی است، پایش دوره ای می شوند، اما تعدادی آثار هستند که در دسترس نیستند و مثلا در کوه یا منطقه ها صعب العبور قرار دارند، درباره حفاظت از آنها براساس گزارش های یگان حفاظت عمل می کنیم و به آنها در چندین مرحله آموزش داده ایم که چگون شرایط این آثار را پایش نمایند و مسائل احتمالی ناشی از رطوبت ممکن است چگونه بروز کند. در بازدیدهای دوره ای از این آثار اگر مسئله ای وجود داشته باشد به ما گزارش می دهند و کارشناسان برای آنالیز به محل مورد نظر می روند و اقدامات حفاظتی برای آنها انجام می گردد.

نیکوبیان گفت: معضل اصلی آثار تاریخی مازندران رطوبت است، این در حالی است که در منطقه ها کویری بنای تاریخی اگر رها شوند ممکن است تا 200 سال بدون هیچ آسیبی پابرجا بماند، اما برای آثار مازندران معضل رطوبت همواره وجود دارد و اقدامات حفاظتی و پایش برای آثار تاریخی همواره انجام می گردد و فقط به شرایط آب و هوایی بستگی ندارد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1550

به "شرایط آثار تاریخی و اقامتگاه های استان مازندران مناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط آثار تاریخی و اقامتگاه های استان مازندران مناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید