سفر و مهمانی در عید فطر تعطیل!، پیگیر دغدغه والدین بوشهری برای برگزاری امتحانات حضوری هستیم

به گزارش سفر به هند، دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در تعطیلات عید سعید فطر سفرها و دید و بازدیدها را تعطیل کنیم زیرا همین موارد در عید فطر پارسال و نوروز سال جاری آتش کرونا را شعله ور کردند.

سفر و مهمانی در عید فطر تعطیل!، پیگیر دغدغه والدین بوشهری برای برگزاری امتحانات حضوری هستیم

به گزارش خبرنگار از ، سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهربا اشاره به آغاز فرایند کاهش شیوع کرونا در استان و کشور بیان نمود: یک ماه پیش دردسر بزرگی در استان ها داشتیم، هر روز دو برابر روز قبل مبتلا داشتیم. وقتی تعداد ابتلا بالا رود دو هفته بعد تعدادی از مبتلایان بستری می شوند.

او اضافه نمود: فرایند افزایش بستری این قدر سرعت گرفت که آن را با واژه های آسانسوری، موشکی و انفجاری توصیف می کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: اول فرودین 60 بیمار بستری داشتیم، اما آخر فروردین شد 460 نفر که سهمگین بود.

کشمیری اسم کرد: با محدویت های اجرا شده مانند کاهش تعداد کارمندان، قرمز شدن شهرها، افزایش اطلاع رسانی، کم شدن مراسم عزا و عروسی، بسته شدن بازار ها و کاهش تجمع ها، مقدار ابتلا کم شد، دو هفته بعد هم بستری ها کاهش یافت و امیدواریم دو هفته آینده مرگ و میر کم گردد.

او بیان نمود: به هر حال تفاوتی میان آمار رسمی و غیررسمی وجود دارد، زیرا عده ای شناسایی نمی شوند یا با تاخیر شناسایی می شوند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه تا به امروز بیش از 38 هزار مبتلا به کووید 19 در استان شناسایی شده اند، گفت: اول فروردین 20 هزار مبتلا داشتیم، اما از اول فروردین تا کنون 18 هزار نفر اضافه شدند یعنی تعداد مبتلایان شناسایی شده حدود دو برابر شد.

کشمیری با بیان اینکه تا کنون هزار و 79 نفر در استان بوشهر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند، تاکید نمود: اگر غفلت کنیم هر لحظه کرونا می تواند شعله ور گردد.

اوادامه داد: اکنون 352 نفر در بیمارستان ها بستری هستند، 50 نفر در مراقبت های ویژه به سر می برند که 20 نفرشان شرایط حاد دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راهکار کرونا را، ایمن سازی جهانی با تزریق واکسن اسم کرد و اضافه نمود: باید بیش از 70 درصد مردم وکسن بزنند تا بتوانیم به روال عادی زندگی برگردیم.

کشمیری با اشاره به اینکه تا به امروز نزدیک به 2 درصد جمعیت کشور واکسن زده اند، تعداد کسانی را که دراستان بوشهر واکسن دریافت نموده اند 18 هزار نفراعلام کرد.

او گفت: اکنون درمرحله دوم واکسیناسیون هستیم و افراد 80 سال به بالا واکسن می زنند که تعدادشان در استان نزدیک به 12 هزار نفراست و تا الان حدود 4 هزار نفر از این جمعیت واکسن زده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ابراز امیدواری کرد تا دو هفته آینده بقیه این گروه سنی هم به مرکز مشخص شده بفرایند و واکسن دریافت نمایند.

کشمیری اشاره نمود که در برخی شهرستان ها به صورت تجمعی در یک مکان واکسن زده می گردد و دربرخی شهرستان ها در خانه های بهداشت و مراکز سلامت واکسن تزریق می گردد.

او اضافه نمود: برای تزریق واکسن با افراد تماس می گیرند، زیرا بیشتر مردم پفراینده بهداشتی الکترونیک دارند. کسانی که پفراینده ندارند می توانند با نزدیک ترین مرکز سلامت به محل سکونتشان تماس بگیرند تا برایشان پفراینده تشکیل دهند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر درپاسخ به این پرسش که چرا تزریق واکسن اول از سالمندان آغاز شده است، بیان نمود: تحقیقات ثابت نموده است به ازای تزریق واکسن به پنج سالمند، از یک مرگ جلوگیری می گردد، اما به ازای تزریق واکسن به 16 هزار جمعیت 20 ساله، یک مرگ کمتر می گردد.

کشمیری ادامه داد: اولویت بندی تزریق واکسن با توجه به تاثیرپذیری گروه ها اجرا شده است، زیرا تعداد واکسن کمی در اختیار داریم و اگر واکسن به مقدار کافی داشتیم و همزمان به جوانان هم تزریق می شد، تاثیر آن برای همه خوب بود چه خود جوانان و چه سالمندان، زیرا جوانان ناقل نبودند.

او درباره برگزاری امتحان حضوری در پایه های نهم و دوازدهم و دغدغه های والدین بوشهری در این زمینه هم گفت: بازرسان ما تمام شیوه نامه های برگزاری امتحانات ضوری را با جزئیات پیگیری می نمایند از جمله اینکه در هر کلاس 4 یا 5 دانش آموز باشند، امتحانات تداخل نداشته باشند، فاصله گذاری رعایت گردد، تجمعی در رفت و آمد دانش آموزان رخ ندهد و تب سنجی انجام گیرد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر اضافه نمود: مباحث زیادی درباره نحوه برگزاری امتحان در ستاد ملی صورت گرفت، اما راهی برای غیرحضوری برگزار شدن امتحانات پیدا نشد.

کشمیری به والدین اطمینان داد با توجه به گرمای استان بوشهر که امکان برگزاری امتحان در محیط های باز نیست، دغدغه های آنان را به مسئولان کشوری خواهند گفت و اگر بگردد تغییری در برگزاری امتحان ها در منطقه ها گرمسیری داد، به طور حتم این کار انجام خواهد گرفت.

او بعلاوه با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، تاکید نمود: در این ایام سفر بی سفر دید و بازدید هم بی دید و بازدید؛ پارسال بعد از سفر و دید و بازدید عید فطرکرونا ابتدا در خوزستان و سپس در بوشهر شعله ور شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باید مردم با هم قرار بگذارند که تجربه نوروز تکرار نگردد. بیش از 200 نفراز فروردین تا کنون فوت کردند که می توانستند فوت ننمایند.

کشمیری اضافه نمود: مردم نگویند خسته شدیم، بالاخره این شرایط تمام می گردد واکسن که بیاید، سال آینده ماه رمضان و عید فطر خوبی خواهیم داشت.

او بیان نمود: از سه شنبه 21 تا شنبه 25 اردیبهشت، ورودی و خروجی شهر ها سخت گیرانه و بدون توجه به رنگ بندی بسته می گردد و جلوی هر سفری گرفته خواهد شد. اما نکند که این سختگیری با دید و بازدید درون شهری از بین برود. همه نگران هستیم مشکلاتی که در نوروز به وجود آمد در عید سعید فطر هم پیش بیاید.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1129

به "سفر و مهمانی در عید فطر تعطیل!، پیگیر دغدغه والدین بوشهری برای برگزاری امتحانات حضوری هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر و مهمانی در عید فطر تعطیل!، پیگیر دغدغه والدین بوشهری برای برگزاری امتحانات حضوری هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید