سفر رهبران اتحادیه اروپا به ترکیه برای بهبود روابط بروکسل-آنکارا خبرنگاران

به گزارش سفر به هند، رئیس شورای اروپا و رئیس کمیسیون اروپا فردا سه شنبه به ترکیه می فرایند تا طرح خود برای بهبود روابط بروکسل- آنکار را ارائه نمایند.

سفر رهبران اتحادیه اروپا به ترکیه برای بهبود روابط بروکسل-آنکارا خبرنگاران

با ما سفر کنید و با کمترین قیمت تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، شارل میشل رئیس شورای اروپا و اورزلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا فردا سه شنبه به آنکارا می فرایند تا درباره نقشه راهی تبادل نظر نمایند که بر اساس مصوبات نشست 26 مارس رهبران این اتحادیه طراحی شده است.

بر همین اساس رهبران اتحادیه اروپا قرار است روز سه شنبه طرح پیشنهادی خود شامل شرایط از سرگیری تدریجی روابط مالی با ترکیه و چگونگی حمایت از پناهندگانی که در این کشور مستقر شده اند را به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور ارائه نمایند.

موضوعات حقوق بشری و حاکمیت قانون از جمله نگرانی های بروکسل در قبال ترکیه است و از جمله محورهای مهم این نقشه راه محسوب می گردد.

شارل میشل پیش از این اعلام نموده بود که اگرچه اتحادیه اروپا با این موضوع موافقت نموده که به آرزوی دیرین آقای اردوغان برای همکاری دوجانبه پاسخ دهد، اما اتحادیه اروپا نیز چارچوبی برای بهبود این روابط دارد و بسیار لازم است که ترکیه رفتار خود را تعدیل کند؛ به همین دلیل بروکسل محتاط است.

ملاقات روز سه شنبه در حالی برگزار خواهد شد که میان اعضای این اتحادیه بویژه آلمان و ایتالیا و اسپانیا از یکسو و یونان، قبرس، کشورهای شمال اروپا و فرانسه از سوی دیگر، بر سر مذاکره با ترکیه اختلافات جدی وجود دارد؛ با این وجود سران اتحادیه در جریان نشست 26 مارس به اتفاق آراء موافقت خود را با رویکرد اتخاذ شده برای تبادل نظر با آنکارا اعلام کردند.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات روز سه شنبه و از سرگیری این تبادل نظرها را فصل جدیدی در روابط اتحادیه و ترکیه توصیف نموده است.

ملاقات روز سه شنبه در حالی انجام می گردد که ترکیه و اتحادیه اروپا یک سال پرتنشی را پشت سر گذاشته اند و اقداماتی همچون اکتشافات گاز ترکیه در شرق مدیترانه همچنین دخالتهای آنکارا در درگیری های سوریه، عراق، لیبی و قره باغ، واکنش های تند بروکسل را در پی داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 925

به "سفر رهبران اتحادیه اروپا به ترکیه برای بهبود روابط بروکسل-آنکارا خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر رهبران اتحادیه اروپا به ترکیه برای بهبود روابط بروکسل-آنکارا خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید