انتها گوشی های سامسونگ به اینترنت 5G ایران وصل می شوند

به گزارش سفر به هند، انتها به نظر می رسد مشکل لایسنس گوشی های سامسونگ برای اتصال به اینترنت 5G ایران حل شده و تا 6 ماه دیگر شاهد فعال شدن اینترنت نسل پنج روی این اسمارت فون ها هستیم.

انتها گوشی های سامسونگ به اینترنت 5G ایران وصل می شوند

دیروز، مدیرعامل همراه اول و رئیس رگولاتوری همزمان از اتصال گوشی های سامسونگ به اینترنت 5G در ایران از اوایل سال آینده میلادی خبر دادند.

همان طور که می دانید؛ فعلا فقط گوشی های برند چینی مانند هواوی، شیائومی، نایتینگ فون و وان پلاس به اینترنت 5G ایرانسل و همراه اول وصل می شوند و گوشی های سامسونگ و آیفون به علت مسایل تحریم و فعال نبودن لایسنس، از اتصال به فایوجی محروم اند ().

5G ایران برای گوشی های سامسونگ فعال می گردد

امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی می گوید 91 درصد گوشی های 5G سامسونگ در ایران غیر فعال اند اما صحبت هایی شده که مشکل حل گردد:

لاجوردی اشاره نمود گوشی های 5G سامسونگ به مرور و تا 6 ماه آینده به تدریج فعال خواهند شد.

او گفته پس از نوبت به فعال سازی ViLTE و WiFi-Offloading می رسد؛ دو قابلیت مهمی که به ترتیب برای تماس ویدئویی بر بستر LTE و انتقال ترافیک اتصال موبایل به شبکه وای فای با هدف کاهش بار شبکه های سلولی استفاده می شوند.

روابط عمومی همراه اول نیز در گفت وگویی با خبرنگاران حوزه فناوری گفت:

شرکت سامسونگ هم به سایت دیجیاتو گفته است:

این شرکت تاریخ دقیقی برای فعال شدن 5G روی گوشی های سامسونگ بیان نکرده و گفته به روزرسانی رابط کاربری One UI به صورت منطقه ای است و گوشی های سامسونگ از منطقه ها مختلفی وارد ایران شدند؛ پس نمی توان زمان دقیقی تعیین کرد.

اتفاقی بزرگ برای اینترنت موبایل ایران

بیش از 60 درصد بازار گوشی های ایران در دست سامسونگ است و این اتفاق، می تواند موج رقابتی بزرگی درست و ناگهان، تعداد زیادی کاربر را به 5G ایران وصل کند.

سامسونگ گوشی 5G مقرون به صرفه قیمت زیادی در بازار دارد و این باعث می گردد تا مردم عادی هم بتوانند سرعت دیتای بالایی را تجربه نمایند.

اکنون، ایرانسل با بیش از 1000 سایت 5G و همراه اول با 989 سایت 5G در کشور، پیروز شدند بعضی منطقه ها را زیر پوشش شبکه و اینترنت نسل پنج ببرند ولی هنوز فاصله زیادی تا پوشش دهی 10 درصدی پیش بینی شده برای خاتمه سال 1403 وجود دارد.

پوشش دهی 5G ایرانسل و همراه اول در شهرهای مختلف کشور را می توانید در زیر مشاهده کنید:

منبع: شبکه چی
انتشار: 6 مرداد 1403 بروزرسانی: 6 مرداد 1403 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1671

به "انتها گوشی های سامسونگ به اینترنت 5G ایران وصل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها گوشی های سامسونگ به اینترنت 5G ایران وصل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید