ستاره های رم و بارسلونا در انتظار تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش سفر به هند، تیم ملی فوتبال ایران بعد از مدت ها در ماه جاری برابر تیم ملی بوسنی به میدان می رود که یک محک جدی برای تیم دراگان اسکوچیچ به شمار می رود.

ستاره های رم و بارسلونا در انتظار تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتبال ایران 22 آبان در ملاقاتی محبت آمیز به مصاف تیم ملی بوسنی خواهد رفت. این ملاقات یادآور مصاف دو تیم در جام دنیای 2014 برزیل است که در نهایت با رجحان 3 بر یک بوسنی پایان یافت.

این ملاقات با توجه به حضور بازیکنان شاخصی مانند این ژکو و میرالم پیانیچ در ترکیب بوسنی از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند محک جدی برای شاگردان دراگان اسکوچیچ به شمار برود.

بوسنی در شرایطی این بازی را انتخاب نموده که قرار بود در ماه جاری با ایرلند شمالی در پلی آف یورو 2020 بازی کند که با توجه به حذف هر دو تیم، این بازی جنبه تشریفاتی داشت و در نتیجه با موافقت طرفین، یوفا با لغو بازی موافقت کرد.

تیمی با اشتراکات فوتبالی با ایران

به جز ستاره های رم و بارسلونا که جزو شناخته شده ترین فوتبالیست های اهل بوسنی هستند، در این تیم بازیکنانی مانند سئاد کولاشیناچ (آرسنال)، راده کرونیچ (آث میلان)، ادین ویشکا (باشاک شهیر)، آمر گوجاک (تورینو)، آسمیر بگوویچ (بورنموث)، محمد بشیچ (اورتون)، ارمین بیکاچیچ (هوفنهایم) و ... بازی می نمایند.

راهنمایی این تیم بر عهده دوشان بایویچ، مربی 71 ساله بوسنیایی است که سابقه راهنمایی تیم هایی مانند المپیاکوس، ستاره سرخ بلگراد، پائوک و ... را در کارنامه دارد و در سال های پایانی مربیگری به سر می برد و توانسته بعد از سالیان دراز، سرمربیگری تیم ملی کشورش را بر عهده بگیرد.

بوسنی در لیگ ملت های اروپا در بالاترین سطح بازی می نماید و با تیم های ایتالیا، هلند و لهستان هم گروه شده است. این تیم در چهار بازی اخیر خود متحمل دو شکست و دو تساوی شده که می توان به متوقف کردن ایتالیا و هلند اشاره نمود. با این حال بوسنی در حال حاضر در انتهای گروه خود واقع شده است و با ادامه این فرایند به سطح دوم لیگ ملت های اروپا سقوط خواهد نمود.

آن ها ماه گذشته سه بازی انجام دادند که بازی نخست با ایرلند شمالی با تساوی یک بر یک تمام شد. سپس با هلند به تساوی یک بر یک دست یافتند و در نهایت برابر لهستان به شکست 3 بر صفر رضایت دادند.

آن ها در رده بندی فیفا نیز در صندلی 51 دنیا قرار دارند که از این حیث با توجه به صندلی 29 ایران، در رتبه پایین تری هستند.

نکته جالب توجه درباره بوسنی مربوط به اولین بازی تیم ملی این کشور از زمان تاسیس باز می گردد که برابر ایران و در سال 1993 در تهران برگزار شده که آن بازی هم با شکست 3 بر یک ایران همراه شد. در واقع اینطور باید که تاریخ فوتبال این کشور از ایران شروع شده است.

همچنین دو تیم سال 2014 در برزیل با یکدیگر بازی نموده بودند که بوسنی توانست اولین پیروزی تاریخ فوتبالش در جام دنیای را مقابل ایران با نتیجه 3 بر یک جشن بگیرد. ادین ژکو و میرالم پیانیچ از جمله بازیکنان حاضر در آن مسابقه بودند. از ترکیب ایران هم بازیکنانی مانند احسان حاج صفی و علیرضا دنیابخش در آن مسابقه حضور داشتند.

بیشترین گل و بازی ملی تاریخ فوتبال این کشور هم به نام ادین ژکو، مهاجم کنونی رم ایتالیا نوشته شده است که اگر مسئله ای پیش نیاید، در ماه جاری مقابل ایران، رهبری تیمش را بر عهده خواهد داشت.

بوسنی در حال حاضر برای حضور قدرتمند در انتخابی جام دنیای 2022 قطر آماده می گردد تا بعد از غیبت در جام دنیای 2018، این تجربه ارزشمند و حضور در قطر را به دست آورد.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 625

به "ستاره های رم و بارسلونا در انتظار تیم ملی فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره های رم و بارسلونا در انتظار تیم ملی فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید