تور استانبول ارزان: ساندویچ ماهی، فست فود محبوب و اصیل استانبول

به گزارش سفر به هند، غذاهای ترک در دنیا معروفیت دارند و استانبول مکان مناسبی برای چشیدن طعم ناب این غذاها است. یکی از فست فودهای اصیل و محبوب استانبول، ساندویچ ماهی است که در عین سادگی، طعم فوق العاده ای دارد.

تور استانبول ارزان: ساندویچ ماهی، فست فود محبوب و اصیل استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبول برای توریستان همیشه تجربه به یادماندنی را رقم می زند که یکی از آن ها، لذت بردن از طعم ناب ساندویچ ماهی (بالیک اکمک) در حین قدم زدن در تنگه بسفر است. این غذای خیابانی مشهور در عین سادگی، داستان جذابی دارد و شما فقط می توانید در چند مغازه، برترین و معتبرترین ساندویچ های ماهی را در استانبول پیدا کنید. شکموها می توانند در تور استانبول فقط با کمی جستجو برترین جایی که خوشمزه ترین و اصیل ترین ساندویچ های ماهی را سرو می نماید، پیدا نمایند.

یکی از فست فودهای کلاسیک استانبول، ساندیچ ماهی است که از ماهی سفید کبابی، پیاز خام و سالادی که در نان قرار می گیرد، تشکیل می گردد؛ این غذا در عین سادگی بسیار خوشمزه است. مکان هایی که در محله امینونو پر از توریست هستند، معمولا از ماهی های وارداتی برای تهیه این غذا استفاده می نمایند؛ در حالی که جاهای کمترشناخته شده شهر در محله های بی کوز و ینیکوی، ساندویچ های اصیل را با ماهی تازه عرضه می نمایند.

تاریخچه

ساندویچ ماهی استانبول از اواسط قرن نوزدهم شناخته شد؛ زمانی که رستوران های کنار تنگه بسفر، ماهی تازه ای که از تنگه صید می شد را کبابی نموده و داخل نان سرو می کردند.

در آن موقع صیادان سیخ های کوچکی در قایق شان می گذاشتند تا ساندویچ هایی با ماهی های تازه به عموم عرضه نمایند. تا دهه 90 میلادی، بالیک اکمک همچنان در محله های سابق ماهیگیری بسفر پرطرفدار بود. بسیاری از رستوران های دریایی قدیمی شهر ریشه در قایق هایی لنگرانداخته ای دارند که کنار ساحل در چند میز، این غذای خوشمزه را سرو می کردند.

در اواخر دهه 50 میلادی عوارض صنعتی سازی، شهرنشینی و رشد سریع جمعیت بر صنعت ماهیگیری تاثیر گذاشت و در حالی که تقاضا افزایش می یافت، غرفه ها و رستوران های عرضه ساندویچ ماهی کمتر شد. امروزه ماهیگیران استانبول نمی توانند از این طریق گذران زندگی نمایند و اکثرا ماهی هایی که رستوران ها برای ساندویچ ماهی استفاده می نمایند، به خاطر تقاضای زیاد و قیمت بالای ماهی های محلی، وارداتی است.

برترین مکان ها برای خوردن برترین و اصیل ترین بالیک اکمک

هنوز هم چند مکان برای خوردن بالیک اکمک اصیل در استانبول وجود دارد، به دور از قایق رستوران های پرزرق و برق تزئین شده به سبک عثمانی که در محله امینونو قرار دارند و هدف شان صرفا جذب توریست است. پس اگر شما هم با تور به این شهر سفر می کنید و فقط در محله های پرتوریست به گشت و گذار می پردازید، باید کمی از آن ها فاصله بگیرید؛ در بی کوز (Beykoz)، ساندویچ ماهی مراداوغلو (Muradoğlu) چند میز چوبی و جایگاه دارد که هیچ کارد و چنگالی روی میزها مشاهده نمی کنید، چون اصلی ترین غذایی که اینجا سرو می گردد، ماهی است و آن هم به شکل ساندویچ و نه چیز دیگر.

در ینیکوی (Yenikoy)، ساندویچ ماهی تاکا (Taka) مکان فوق العاده ای برای خوردن این غذای خوشمزه در کنار بسفر است؛ ساندویچ های تاکا هم از ماهی تازه تهیه می گردد و هم اصیل است.

اگر شما هم دوست دارید توریستی غذایی در این شهر را تجربه کنید و از طعم لذیذ غذاهای اصیل ترک لذت ببرید، می توانید لیست کاملی از رستوران های استانبول را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و تصاویر دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / doyouknowturkey.com / theculturetrip.com
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1307

به "تور استانبول ارزان: ساندویچ ماهی، فست فود محبوب و اصیل استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: ساندویچ ماهی، فست فود محبوب و اصیل استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید