رهایی از یکجانشینی در روزهای خانه نشینی کرونایی ، توصیه های انجمن روانشناسی سلامت

به گزارش سفر به هند، انجمن روانشناسی سلامت ایران با انتشار اطلاعیه ای راهکارهایی را برای دوری از یکجانشینی در روزهایی توصیه کرد که مردم به خاطر شیوع کرونا مجبور به خانه نشینی شده اند.

رهایی از یکجانشینی در روزهای خانه نشینی کرونایی ، توصیه های انجمن روانشناسی سلامت

جهت دریافت خدمات اکیپ بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش سفر به هند به نقل از ایرنا، انجمن روانشناسی سلامت ایران امروز (چهارشنبه 14 اسفند) اطلاعیه ای را منتشر نموده است. در این اطلاعیه آمده است: در طول روز سعی کنید بیش از 30 دقیقه در یک نقطه ساکن نشوید یا ننشینید. به بهانه های مختلف راه بروید. برای نمونه همکاری در کارهای خانه، چای ریختن، تلفن صحبت کردن، حتی دیدن تلویزیون یا گوش دادن به رادیو و موسیقی با راه رفتن باشد.

در این اطلاعیه تصریح شده است: با توجه به فرصت ایجاد شده می توان از کتاب های صوتی بهره گرفت و در زمان بندی های 20 دقیقه تا یک ساعت بدون توقف راه رفت و به یک کتاب صوتی گوش داد. پیش از راه رفتن و پس از راه رفتن آب نوشید.

برای راه رفتن حتی در فضاهای کوچک می توان جهت رفت و برگشت را طوری تنظیم کرد که در صورت امکان جهتی را رو به جلو و همان جهت را با گام های رو به عقب، بازگشت. سعی کنید در سه نوبت در روز فرصت های 5 تا 10 دقیقه ای را برای چند نرمش کشش اختصاص داده و برای پیشگیری از آسیب به گردن استفاده از موبایل را کاهش داد.

انجمن روانشناسی سلامت ایران در این اطلاعیه اضافه کرد: 100 گام در جا و یا در جا دویدن. حرکت گردن با چرخش صورت به راست و چپ. حرکت دورانی دست با محور سرشانه از عقب به جلو و 12 حرکت از جلو به عقب. 12 حرکت پروانه یا بال زدن با دست. همراه با خم کردن زانو در زمان پائین آمدن دست ها بدون پرش و در حالت ثابت. 12 حرکت خم شدن رو به زمین و بالا آمدن. در هر مرحله که به جلو خم می شوید با سه حرکت کوشش کنید که دست ها به زمین نزدیک تر گردد.

12 حرکت نشستن نیمه به نحوی که زاویه ساق پا و ران 90 درجه باشد. در هر مرحله که به زاویه 90 درجه می رسید با یک مکث کوتاه 2 ثانیه به شرایط ایستاده باز شد. روی زمین به پشت دراز کشیده و زانوها خم باشد به نحوی که کف پا روی زمین قرار گیرد. حالا زانوها را به طرفین بکشید. این حرکت برای هر طرف 12 بار باشد. در همان شرایط این بار باسن را طرف بالا بکشید و دوباره باز شد. 12 بار. در همان شرایط زانوها را روی سینه با دست بالا بکشید. 12 بار . سر را تا جایی بالا بیاورید که عضله شکم منقبض گردد. 12 بار.

در این اطلاعیه آمده است: بعد از انجام مجموعه این حرکات در روز خواهید دید که چه احساس سبکی، نشاط و سرزندگی را تجربه خواهید کرد و تکرار آن سه بار در روز شما را برای استفاده مفیدتر در لحظات بعدی زندگی تان مهیاتر می نماید. در هر صورت ورزش ضامن سلامتی جسم و روان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 119

به "رهایی از یکجانشینی در روزهای خانه نشینی کرونایی ، توصیه های انجمن روانشناسی سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهایی از یکجانشینی در روزهای خانه نشینی کرونایی ، توصیه های انجمن روانشناسی سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید