ربات جنگی غول پیکر شرکت کلاشنیکف

به گزارش سفر به هند، در نهایت اتفاقی که بسیاری انتظار آن را می کشیدند اتفاق افتاده و یکی از بزرگ ترین کمپانی های فراوری کننده تسلیحات نظامی ربات مبارز غول پیکر خود را رونمایی کرد. کمپانی بزرگ کلاشنیکف که قراردادهایی بزرگ با ارتش روسیه دارد یک ربات بزرگ الجثه 13 فوتی (حدود 4 متر) با توان بکارگیری در حوزه صنعت و نظامی را را فراوری نموده و بدین ترتیب ربات های مبارز که روزگاری تنها در فیلم های علمی تخیلی دیده می شدند اکنون به یک واقعیت بدل شده اند.

ربات جنگی غول پیکر شرکت کلاشنیکف

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزیاتو، این ربات جنگی که شبیه تخم مرغی روی دو پا است با نام واکر دوپای کنترلی (controlled bipedal walker) کمپانی تسلیحاتی کلاشنیکف در نمایشگاه دفاعی آرمی-2018 در شهر مسکو رونمایی شد. این کمپانی اعلام نموده که تکنولوژی های بکار رفته در این ربات مبارز سالهای آینده معرفی خواهند شد. این ربات جنگی دارای یک اتاقک در قسمت فوقانی خود است که سرباز کنترل نماینده در داخل آن قرار می گیرد. ربات مذکور دو بازو هم دارد که به انبرک هایی عظیم منتهی می شوند و در نهایت دو پای فلزی عظیم امکان راه رفتن را برای این غول آهنی مهیا خواهند کرد. ظاهراً هیچ تسلیحات نظامی و سلاحی در این ربات دیده نمی گردد و معلوم نیست که این ربات روسی چه قابلیت ها و توانایی هایی دارد.

جزییات مهمی مانند سیستم تغذیه ای، توان حمل و زره آن هم تا به امروز فاش نشده اند. واکرهای مبارز یا همان ربات های جنگی که در اصطلاح به آن ها ماشین آهنی (mechs) گفته می گردد برای دهه های متوالی تنها جزیی از فیلم های علمی تخیلی بوده اند که نمونه هایی از آن ها را در فیلم های جنگ ستارگان، آواتار و بازی بتلفیلد 2142 شاهد بوده ایم. نمونه های غیرجنگی هم در فیلم بیگانگان به نمایش درآمده بود. اما سوال این است که چرا تا به امروز خبری از ربات های نظامی و مبارز در دنیای واقعی نبوده است؟

یک علت این بوده که برخلاف تانک یا خودروهای زرهی چرخدار، این ربات های جنگی باید تعادل اسکلت حجیم خود را تنها روی دو پا حفظ نمایند. این موضوع فشار زیادی را روی پاهای ربات وارد خواهد نمود و این مشکل در زمین های گل آلود و چسبناک چند برابر هم خواهد شد. بعلاوه پاهای این ربات ها باید با یک سیستم تعادل بسیار پیچیده ترکیب شوند که از واژگون شدن آن جلوگیری نماید. بعلاوه این ربات های جنگی بسیار بلند و غول پیکر بوده و به اهدافی ساده برای شکارچیان دشمن تبدیل می شوند. البته این ربات های جنگی فوایدی هم دارند که باعث فزونی آن ها بر دیگر سلاح های مشابه می گردد.

در این ربات ها، سرباز اپراتور یا همان کنترل نماینده ربات در ارتفاعی بالا قرار گرفته و این موضوع دیدی عالی را در اختیار او قرار می دهد. بعلاوه ربات جنگی که از سیستم تعادلی قدرتمند و کارآمدی برخوردار باشد می توانند به راحتی روی موانعی مانند خودروهای منهدم شده یا ناهمواری های جاده پا گذاشته و از آن ها عبور کند. علاوه بر این، ربات های نظامی دو پا حضور فیزیکی ترسناکی در میدان های نبرد خواهند داشت. اما دلایل زیادی برای یک پیمانکار دفاعی وجود ندارد که سرمایه و زمان خود را صرف توسعه و فراوری چنین سلاحی کند. به نظر می رسد که کمپانی کالاشنیکف به خوبی از مسائل و محدودیت های ذاتی ربات های جنگی مطلع است.

ربات واکر این کمپانی بسیار بلند با پایی شبیه کفش های اسکی است که به وضوح باعث کاهش فشار روی زمین می شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1120

به "ربات جنگی غول پیکر شرکت کلاشنیکف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات جنگی غول پیکر شرکت کلاشنیکف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید