راهنمای ایجاد فضای سبز در پشت بام خانه ، روف گاردن

به گزارش سفر به هند، ایجاد فضای سبز در پشت بام خانه به پیش نیازهایی لازم دارد که بام خانه در هنگام طراحی ساختمان باید از این شرایط برخودار باشد. موارد فنی شرایط یک بام برای طراح و معمار آن نیز مهم است. او بر همین اساس تصمیم می گیرد که به چه صورتی باید اقدام به طراحی بام کند. در صورتی که تدابیری اندیشیده گردد و شرایط بام خانه به گونه ای باشد که بتوان زیر سازی مناسبی بروی آن انجام داد و گیاهانی که تصمیم به استفاده از آنها بروی بام شده است بروی یک لایه ضد آب کاشته شوند، با حفظ مسایل زیست محیطی این بام آماده بهره برداری و کاشت پوشش های گیاهی متنوع و متعدد خواهد بود. قبل از ایجاد فضای سبز در بام خانه حتما باید به لایه های دیگر همچون لایه حصار ریشه و لایه های زه کشی توجه ویژه ای داشت. گیاهانی که در بام کاشته می شوند با دارای خصوصیاتی باشند که با شرایط ویژه بام مطابقت و هماهنگی داشته باشد. مثلا با خاکی که برای بام در نظر گرفته شده است، سازگار باشند، ریشه هایی که به صورت عمودی در خاک نفوذ می نمایند، گسترده و مخرب نباشند، میزان تحمل نور مستقیم خورشید بر آنها تعیین باشد و در برابر بادهای شدید از خود مقاومت نشان دهند. با توجه به این شرایط چمن ها و پیچیک ها بیشترین سازگاری را با محیط های پشت بامی دارند و به همین دلیل پرطرفدارترین گیاه در ساخت بام های سبز هستند.

راهنمای ایجاد فضای سبز در پشت بام خانه ، روف گاردن

جهت دریافت خدمات اجرای باغ بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

البته چمن های رولی و مصنوعی هم می توانند به طور یکپارچه و گسترده بام را بپوشانند یا فقط قسمت هایی را که در طراحی باغ از طریق طراح معین شده اند را پوشش دهند. چمن بافت خاصی به ترکیب محیط می بخشد و از آنجایی که انواع متنوعی از چمن ها با رنگ های متفاوت موجود است استفاده بیش از یک نوع چمن در کنار هم می تواند زیبایی و شکوه خاصی به محدوده چمن کاری شده پشت بام بدهد. توجه داشته باشید که کاشت و استفاده از چمن مختص مکان خاصی نیست. در شکل های زیر نمونه هایی زیبا و منحصر بفرد از مدل های فضای سبز در بام خانه را مشاهده می کنید که چگونه طبیعت را به ساختمان ها آورده اند و محیطی نشاط آور و زیبا خلق نموده اند.

منبع: اتاق
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 272

به "راهنمای ایجاد فضای سبز در پشت بام خانه ، روف گاردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای ایجاد فضای سبز در پشت بام خانه ، روف گاردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید