علت انصراف ستاره مطرح تیم ملی؛ دعوت فرمالیته بود! ، مصاحبه ای که جدی گرفته شد!

به گزارش سفر به هند، امیرغفور ستاره سرشناس والیبال ایران دلایل محکمی برای کناره گیری از تیم ملی داشت.

علت انصراف ستاره مطرح تیم ملی؛ دعوت فرمالیته بود! ، مصاحبه ای که جدی گرفته شد!

به گزارش خبرنگاران به نظر نمی رسد کسی از خداحافظی امیر غفور از تیم ملی والیبال غافلگیر شده باشد. او همان روزی که با شهداب یزد به قهرمانی لیگ برتر رسید و از خوشحالی برای نخستین جام قهرمانی داخلی اش اشک می ریخت، نشان داد که تمایلی به حضور در تیم ملی ندارد. درحالی که همه از دعوت دوباره برترین بازیکن لیگ به تیم ملی حرف می زدند، غفور ترجیح داد سکوت کند. شاید آن روزها تصور می شد او هنوز از اتفاقاتی که یک سال قبل افتاده بود، دلگیر است و چند روز که بگذرد و به تیم ملی که دعوت گردد، با ذوق همیشگی اش سر تمرینات تیم ملی حاضر می گردد اما از مدل حرف زدن خودش و کدهایی که امیر خوش خبر، سرپرست سابق تیم ملی داده بود، قطع همکاری غفور و تیم ملی قطعی به نظر می رسید.

غفور سال پیش درحالی که یکی از برترین های لیگ بود، به تیم ملی دعوت نشد. بهروز عطایی وعده داده بود که هر جا احتیاج پیدا کند، قدیمی ها را که غفور یکی از آنها بود، به تیم می آورد. محمد موسوی برای مسابقات قهرمانی دنیا به تیم دعوت شد اما غفور همچنان نادیده گرفته شد، هرچند موسوی هم بعد از چند روز تمرین حاضر نشد تیم را در مسابقات همراهی کند. غفور اواخر سال گذشته به تیم ملی دعوت شد و روز چهارشنبه هفته پیش درحالی که باید با دیگر بازیکنان دعوتی به ترکیه می رفت تا ویزای آمریکا را بگیرد، بیانیه داد و از تیم ملی خداحافظی کرد. به نظر می رسد غفور چند علت محکم برای این تصمیمش دارد.

اول اینکه او مطمئن نبود دعوتش به اردو، به انتخاب خود عطایی صورت گرفته باشد. عطایی اگر اعتقادی به غفور داشت چرا همان سال اول به تیم دعوتش نکرد؟ سال گذشته که عطایی سرمربی تیم ملی شد بهتر بود که چند بازیکن باتجربه مثل غفور را در تیم حفظ می کرد و کم کم به جوانگرایی روی می آورد. به نظر می رسد غفور هم مثل خیلی های دیگر فکر می نماید که عطایی در رودربایستی هواداران غفور نهاده شد؛ کسانی که مدام تأکید می کردند حق غفور حضور در تیم ملی است. حتی رئیس فدراسیون هم در این جمع بود.

غفور نخواست اشتباه موسوی و خوش خبر را تکرار کند؟ بازگشت موسوی و خوش خبر به تیم ملی تجربه خوبی نبود. موسوی به بهانه اینکه تیم ملی شرایط خوبی ندارد، از تیم کنار کشید. خوش خبر هم گفته شد به خاطر اختلافات با سرمربی تیم به یکباره کنار گذاشته شد. شاید غفور نگران آینده و اعتبار خودش بود که نخواست در تیم ملی باشد.

دعوت فرمالیته بود؟ اواخر اسفند گفته می شد که فدراسیون اسامی بازیکنان و همراهان پرتعدادی را که قرار است در لیگ ملت ها به آمریکا بروند، آماده و به مراجع مربوطه ارسال نموده است. خوش خبر در گفت وگویی مدعی شد که نام غفور در این فهرست نبوده است. با توجه به رابطه نزدیک غفور و خوش خبر، به نظر می رسد غفور این حرف را جدی گرفت.

نکته آخر که در نامه خداحافظی غفور هم به آن اشاره شده، اعتقاد غفور به کادر فنی تیم ملی است. او در تمجید از بازیکنان نو نوشته است: من نسل نو والیبال کشورم را باور دارم و می پذیرم که اگر به درستی راهنمایی شوند می توانند موفقیت های نسل پیشین را تکرار نمایند. تأکید غفور روی راهنمایی درست است. این جمله موضع او به اعضای کادر فنی را نشان می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1583

به "علت انصراف ستاره مطرح تیم ملی؛ دعوت فرمالیته بود! ، مصاحبه ای که جدی گرفته شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت انصراف ستاره مطرح تیم ملی؛ دعوت فرمالیته بود! ، مصاحبه ای که جدی گرفته شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید