دانمارک و صعود با تنها 3 امتیاز!

به گزارش سفر به هند، خبرگزاری خبرنگاران- دانمارکی ها برای صعود به مراحل حذفی یورو 2020 به تنها 3 امتیاز نیاز داشتند.

دانمارک و صعود با تنها 3 امتیاز!

به گزارش خبرنگاران، دیدار دانمارک و روسیه در دور سوم مرحله گروهی یورو 2020 با برتری 1-4 دانمارک به پایان رسید تا آنها با فقط 3 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه در کنار بلژیک به مرحله بعدی برسند. از زمان 3 امتیازی شدن هر برد (یورو 1996 به بعد) دانمارک اولین تیم تاریخ یورو است که با فقط 3 امتیاز پیروز به صعود از دور گروهی می گردد. (تیم اول یا دوم گروه) آنها اولین تیم تاریخ یورو هستند که با وجود شکست در دو بازی ابتدایی خود خاتمه راهی مرحله بعدی می شوند. گفتنی است پرتغال و ایرلند شمالی نیز در یورو 2016 با 3 امتیاز به عنوان تیم سوم از گروه خود صعود کردند.

دانمارک که در دو دیدار ابتدایی اش در رقابت های یورو 2020 شکست خورده بود، امشب با یک پیروزی پرگل توانست صعودش به مرحله بعد را قطعی کند. دو تیم بازی را متعادل شروع کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد گردد، سپری شد. در ادامه این بازیکنان دانمارک بودند که ابتکار عمل را در دست گرفتند و بعد از یکی دو موقعیت نصفه و نیمه، خاتمه در دقیقه 38 به گل رسیدند. روی پاس امیل هویبرگ بود که دامسگارد پشت محوطه جریمه روسیه صاحب موقعیت شد و با یک ضربه تماشایی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد. در دقایق پایانی نیمه اول باز هم این بازیکنان دانمارک بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما در نهایت این نیمه با همان یک گل به پایان رسید.

نیمه دوم را برتری دانمارکی ها شروع شد و خاتمه در دقیقه 58 این تیم به گل دوم رسید. روی پاس رو به عقب اشتباه از زوبنین بود که توپ مقابل دروازه به یوسف پولسن رسید و او هم دروازه خالی را به راحتی باز کرد. بعد از این گل روس ها پیش کشیدند و در دقیقه 68 صاحب یک ضربه پنالتی شدند که آرتم زیوبا آن را تبدیل به گل کرد. در حالی که روس ها در تلاش بودند تا به گل تساوی برسند، دانمارک در دقیقه 79 به گل سوم دست پیدا کرد. روی یک حمله همه جانبه از دانمارکی ها و دفع ناقص مدافعان روسیه، توپ پشت محوطه جریمه به کریستینسن رسید و او هم با یک شوت غیرقابل مهار دروازه حریف را باز کرد.

این هم پایان کار نبود و در دقیقه 82، دانمارک به گل چهارم رسید. این بار روی یک ضدحمله بود که هویبرگ پشت محوطه جریمه ماهله را صاحب توپ کرد و او هم با یک ضربه دقیق، اختلاف را به سه گل افزایش داد. در دقایق پایانی هم این دانمارکی ها بودند که نمایش بهتری داشتند اما در نهایت توپ دیگری ازخط دروازه ها عبور نکرد و دانمارک با برتری 4-1 راهی مرحله بعد شد.

شروع یورو 2020 برای تیم ملی دانمارک، یک اتفاق بسیار تلخ به همراه داشت؛ اتفاقی که به یک باره همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داد و دانمارک را از یک تیم مدعی صعود به تیمی تبدیل کرد که هر دو بازی ابتدایی خود در دور گروهی را با شکست پشت سر می گذارد. همه چیز به دقایق پایانی نیمه اول دیدار دانمارک و فنلاند برمی گردد؛ جایی که کریستین اریکسن، ستاره دانمارکی ها بعد از دریافت توپ در گوشه سمت چپ زمین به یک باره از هوش رفته و نقش بر زمین شد؛ مرور اتفاقات تلخ آن بازی، تکرار مکرراتی بیش نیست چرا که همه از ریز آن اطلاع داریم. بعد از 90 دقیقه توقف بازی، بازیکنان دو تیم به زمین برگشته و کار را به پایان رساندند.

در بازی دوم، تحت تاثیر باخت غیرمنتظره به فنلاند، دانمارکی ها یک شکست دیگر را هم متحمل شدند. آنها در دومین دقیقه از بازی پیروز به باز کردن دروازه بلژیک شدند اما در ادامه دو گل دریافت کرده و با نتیجه دو بر یک مغلوب حریف خود شدند تا با صفر امتیاز از دو بازی به قعر جدول رده بندی گروه دوم یورو 2020 تکیه بزنند.

دانمارکی ها در حالی پای به بازی پایانی مرحله گروهی گذاشتند که تحت تاثیر تراژدی بازی اول، با دو باخت هیچ شباهتی به تیمی که شانس صعود دارد نداشتند؛ البته زمانی که سوت شروع بازی زده شد، می توانستیم به خوبی فوران انگیزه را در تک تک بازیکنان دانمارک ببینیم؛ آنها می دانستند که نمایشی که تا الان از آنها به جای مانده، نشان دهنده خود واقعی شان نبوده و برای اعاده حیثیت هم که شده به دنبال رقم زدن پایانی خوش در یورو 2020 بودند.

در بازی همزمان، بلژیک در شرایطی مقابل فنلاند قرار گرفته بود که با یک تساوی، هر دو تیم بی هیچ دردسری راهی مرحله بعد می شدند؛ این کار دانمارک را سخت تر کرده بود اما وایکینگ ها نیم نگاهی هم به صعود به عنوان یکی از بهترین تیم های سوم داشتند. هر چند امید آنها بسیار کم بود اما انگیزه شان به قدری بود که در پایان شکست 4 بر یک را به روسیه تحمیل کنند؛ نتیجه خوبی که همراه شد با شکست دو بر صفر فنلاند مقابل بلژیک و صعود دانمارک به عنوان تیم دوم گروه دوم به مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020.

این یک پایان دراماتیک برای دانمارکی ها بود که بازی ها را به تراژدیک ترین شکل ممکن شروع کرده بودند؛ استرسی که بازیکنان و اعضای کادر فنی دانمارک پس از پایان بازی با روسیه کشیدند به این درام غلظت بیشتری بخشید؛ جایی که مربیان این تیم از طریق موبایل های خود به صورت آنلاین پیگیر نتیجه بازی فنلاند و بلژیک بودند و زمانی که پیروزی دو بر صفر شیاطین سرخ نهایی شد، جشنی صعود با 3 امتیاز شروع شد؛ صعودی که دانمارکی ها آن را به اریکسن تقدیم کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1044

به "دانمارک و صعود با تنها 3 امتیاز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانمارک و صعود با تنها 3 امتیاز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید