خبرنگاران آگاهی رسانی، سهم مدیرعامل هلال احمر خراسان شمالی در مبارزه با کرونا

به گزارش سفر به هند، بجنورد- خبرنگاران- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و خطراتی که از این ناحیه سلامت مردم را تهدید می نماید، آگاهی رسانی و آموزش را سهم خود و مجموعه همکاران خود در راستای مبارزه با این بیماری می دانم.

خبرنگاران آگاهی رسانی، سهم مدیرعامل هلال احمر خراسان شمالی در مبارزه با کرونا

محسن نجات روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در قالب پویش اجتماعی سهم من در مهار کرونا، گفت: تنها با در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی می توانیم به بهبود شرایط یاری کنیم که باید برای مردم جا بیفتد که تنها راه مقابله با این بیماری پرهیز از سفر و حضور در مجامع و لزوم ماندن در خانه است.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در راستای اطلاع رسانی و مطلع سازی جامعه، بیش از 15 هزار بروشور در زمینه مبارزه با کرونا در بین شهروندان و همچنین سرنشینان خودروهای عبوری از استان توزیع نموده است.

وی گفت: همچنین کلیپ هایی با پزشکان استان تهیه نموده ایم که با لهجه های مختلف از مردم خواسته می گردد تا از خانه خارج نشوند و بهداشت فردی را بیش از گذشته رعایت نمایند.

وی گفت: همچنین با همکاری بعضی از هنرمندان استان طنزهایی نیز در مورد رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه خارجی تهیه و منتشر نموده ایم.

وی بر فرهنگ سازی در جامعه برای جدیت در مبارزه با بیماری کرونا تاکید نمود و گفت: بعضی از مردم گویا قصد جدی دریافت این ویروس را ندارند، که باید در این خصوص کاری موثرتر انجام داده و با اطلاع رسانی ها افراد را حساس تر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان اینکه خانواده وی نیز در قرنطینه خانگی هستند، گفت: تنها شخص من به دلیل ضرورت شغلی و مسوولیتم از خانه خارج می شوم که برای جلوگیری از احتمال ابتلا در روز بارها دست و صورت را با صابون شست و شو می دهم و نسبت به ضدعفونی دست ها، لوازم شخصی و خودروم نیز اقدام می کنم.

نجات گفت: هنگام مراجعه به منزل نیز لباس هایم را در بیرون از منزل عوض می کنم.

وی از شهروندان خواست تا از دید و بازدیدهای نوروزی خودداری نمایند و گفت: این احوالپرسی های فیزیکی، سلامت عظیم ترها، دوستان و اقوام را به خطر می اندازد و حال آنکه با تماس تلفنی هم می توان جویای حال آنان شد.

وی سرعت انتشار ویروس کرونا را بسیار زیاد دانست و گفت: کشور چین تنها با قرنطینه توانست این بحران را پست سر بگذارد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا ظهر پنجشنبه 259 نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده و 24 نفر نیز جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 235

به "خبرنگاران آگاهی رسانی، سهم مدیرعامل هلال احمر خراسان شمالی در مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آگاهی رسانی، سهم مدیرعامل هلال احمر خراسان شمالی در مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید