ساختمان هوشمند ایرانی را با این 10 المان به فضایی ایمن تبدیل نمایید!

به گزارش سفر به هند، شاید صحبت از ربات های انسان نمایی که در حال جاروبرقی کشیدن هستند اغراق آمیز باشد، ولی آینده به خوبی این موضوع را نمایان خواهد نمود که چطور انسان در دریایی از وسایل هوشمند شناور خواهد شد! در این راستا، خانه هوشمند ایرانی دارای سیستم های اتوماتیک بسیار پیشرفته ای برای کنترل و نظارت بر عملکرد فضای منزل است.

ساختمان هوشمند ایرانی را با این 10 المان به فضایی ایمن تبدیل نمایید!

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

روشنایی، کنترل دما، سیستم چند رسانه ای، امنیت، عملیات اتوماتیک پنجره ها و درب ها، کیفیت هوا و هر شرایط دیگری که هدفش کارآیی و آسایش بیشتر برای اهالی خانه است، می تواند خانه هوشمند نامیده گردد. امروزه، هوشمند سازی خانه های ایرانی به سرعت در حال افزایش است و کاربران نیز به خوبی با چنین مفهومی آشنایی دارند؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

خانه هوشمند ایرانی چه ویژگی دارد؟

فناوری خانه هوشمند که اغلب به عنوان اتوماسیون منزل نیز شناخته می گردد، با داشتن امکان کنترل دستگاه های هوشمند، امنیت، راحتی و راندمان انرژی بهینه را فراهم می نماید. هر کدام از دستگاه های موجود در خانه مانند یخچال، ماشین لباسشویی، خشک کن و واحدهای گرمایشی و تهویه مطبوع می توانند به وسیله سیستم های هوشمند با یکدیگر در ارتباط باشند.

مطلب پیشنهادی: ساختمان هوشمند چیست؟ معرفی، امکانات و انواع سیستم خانه هوشمند

بعضی از نمونه دستگاه های الکترونیکی هوشمند عبارتند از سیستم های سرگرمی صوتی و تصویری، دوربین و سیستم های امنیتی و سایر لوازم دیگر هستند. اتوماسیون خانگی می تواند به ویژه برای افراد مسن یا کسانی که دارای نقص جسمی هستند بسیار مفید باشد.

معرفی 10 اِلمان هوشمند در خانه هوشمند ایرانی

در زیر به معرفی 10 سیستم خانه هوشمند می پردازیم:

روشنایی اتوماتیک

نورپردازی بخش جدایی ناپذیر از یک ساختمان است. کاربر می تواند زمان فعال سازی را انتخاب کند، به عنوان مثال، در ساعت هفت بعد از ظهر در خانه هنگامی که خانه تاریک می گردد، چراغ های به طور اتوماتیک روشن می شوند. اگر کاربر بخواهد تنظیمات روشنایی را بیشتر تنظیم کند، باید گزینه ای برای پیاده سازی تشخیص حرکت وجود داشته باشد (حرکت یک فرد در محیط) تا چراغ ها فعال شوند. این می تواند شامل یک اتاق خاص در خانه یا تمام اتاق ها باشد. در قالب کنترل صوتی، کاربر می تواند با صحبت کردن در هدست بلوتوث، به اتوماسیون خانگی بگوید که چراغ ها در یک فضا روشن یا خاموش شوند.

مطلب پیشنهادی: هوشمند سازی ساختمان ، 6 ویژگی یک متخصص هوشمند سازی منحصربفرد

حفظ امنیت بالا

با پیشرفت های فناوری خانه های هوشمند، منطقی است موضوع امنیت در اولویت بسیاری از افراد باشد. کاربر می تواند سیستم امنیت خانه را طوری برنامه ریزی کند که در مواقع ضروری، صدای هشدار زنگ به صدا درآید. کاربر همچنین می تواند گزینه پیکربندی تنظیمات تشخیص نفوذ را فعال کند. این امر ابتدا توسط روشنایی خارجی (بیرون از خانه) که حرکت را تشخیص می دهند کار می نماید و سپس سیستم با استفاده از سنسورهای الکترونیکی، به صاحب خانه هشدار می دهد که پنجره یا درب ورودی به اجبار باز شده است. دوربین های امنیتی و قفل های دیجیتال نیز از دیگر وسایل هوشمندی هستند که می توانند در افزایش امنیت و ایمنی فضای داخل یاری شایانی نمایند.

یکپارچه سازی لوازم خانگی

منبع تغذیه کلیه لوازم خانگی می تواند با استفاده از سیستم هوشمند کنترل گردد. در یک خانه عظیم این یک ویژگی بسیار مناسب خواهد بود، زیرا ممکن است وسایل برقی زیادی در حال کار باشند. از این رو سیستم باید دارای یک ویژگی مهم باشد، که تمام پیوندهای منبع تغذیه در خانه را جستجو کند تا تعیین کند کدام دستگاه ها باید روشن یا خاموش بمانند. برای مثال، چه احتیاجی است تلویزیون در بیشتر ساعات روز روشن باشد، و یا سیستم خنک سازی منزل چرا باید در تمام طول روز با یک شدت ثابت کند. خانه هوشمند ایرانی به معنای کنترل هر چه بیشتر وسایل منزل و فراهم سازی محیطی برای ذخیره انرژی است.

مطلب پیشنهادی: نگاهی به 7 اشتباه رایج در پیاده سازی سیستم هوشمند

قفل های هوشمند

قفل های هوشمند نه تنها برای امنیت بلکه برای راحتی نیز عالی هستند، غالباً به شما امکان می دهند کلیدهای فیزیکی را به طور کامل کنار بگذارید. آنچه این قفل ها را هوشمند می نماید توانایی آنها در برقراری ارتباط با تلفن هوشمند به وسیله Wi-Fi یا بلوتوث است. به وسیله این فناوری ها می توان به طور اتوماتیک درب را قفل یا باز کنید. قفل های هوشمند به انواع کارتی، بیومتریک (اثرانگشت، عنبیه چشم و تشخیص به وسیله صدا) و صفحه کلید رمزدار تقسیم می شوند.

دوربین های هوشمند

این دوربین ها دارای اتصالات Wi-Fi هستند و به شما امکان مشاهده و کنترل از راه دور با استفاده از گوشی همراه را می دهند. این دوربین ها می توانند فیلم های گرفته شده را برای ذخیره سازی در ابر (Cloud) بارگذاری نمایند و احتیاج به یک راه اندازی پیچیده ذخیره سازی را از بین ببرند. در هر صورت، ویژگی هایی که می خواهید به جستجوی آن بپردازید، شامل وضوح تصویر بالا، میدان دید گسترده، تشخیص حرکت و ضبط صدا است. به هر حال، دوربین های امنیتی می توانند کنترل و نظارت ایده آلی را برای صاحبان منازل فراهم آورند.

نصب دوربین های هوشمند را به متخصصصین ماهر کارگشا بسپارید

تجهیزات سرگرمی

برای یک خانه هوشمند ایرانی، ویژگی های سرگرمی یکی از مهم ترین اِلمان های نوآورانه جدید است که هدفش ایجاد فضایی شاد است. جنبه بسیار گسترده ای از ویژگی های سرگرمی احتمالاً توانایی پخش موسیقی در سراسر خانه است. به وسیله گوشی همراه می توانید به سیستم سرگرمی خانگی خود متصل شوید و موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید. حتی می توانید سیستم را طوری برنامه ریزی کنید که با وارد شدن به خانه، موزیک پخش گردد. همچنین تلویزیون های هوشمند به شما امکان می دهند به وسیله برنامه های آنلاین به محتوا مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید. بیشتر این تلویزیون ها اکنون دارای تکنولوژی تشخیص صدا و حرکت هستند.

تنظیم درجه حرارت

کاربر می تواند با استفاده از توابع زمان و عملکرد مبتنی بر پارامتر، گرمایش و سرمایش خانه را کنترل کند. به عنوان مثال، وقتی کاربر در حال استراحت است و یا مشغول به فعالیت می گردد، درجه حرارت محیط می تواند تغییر کند. این سیستم همچنین به گونه ای طراحی شده است که کاملاً کارآمد و بهینه باشد، به صورتی که بتواند حدود 15 درصد در هزینه گرمایش و سرمایش صرفه جویی کند. از آنجا که ترموستات هوشمند دارای وای فای (WiFi) است، می توانید تنظیمات مورد دلخواه خود را انجام دهید و حتی به طور روزانه یا ماهانه، گزارش مصرف انرژی دریافت کنید.

خدمات آنلاین مربوط به سرمایش و گرمایش هوشمند را از کارگشا بگیرید

تشخیص وسیله نقلیه

هنگامی که یک وسیله نقلیه به سمت منزل شما نزدیک می گردد، سیستم به صاحب خانه هشدار دهد. این تنها در صورت استفاده از انواع خاصی از فناوری های خانه هوشمند ایرانی امکان پذیر است. این کار با یک هدست بلوتوث بسیار خوب عمل می نماید، زیرا سیستم ورود هشدار لازم را به صاحب خانه اعلام می نماید. همچنین با استانداردهای بی سیم دوربرد مانند GSM (سیستم جهانی ارتباطات سیار) به خوبی کار می نماید، زیرا صاحب خانه هنگام ورود شخصی به خانه می تواند یک پیغام کوتاه دریافت کند، به ویژه هنگامی که دور از خانه است.

پرده اتوماتیک

دستگاه های کنترل از راه دور ساده ای وجود دارند که امکان کنترل پرده های خانه را فراهم می نمایند. شما با این دستگاه ها و همچنین گوشی همراه، قادر خواهید بود بدون ترک جایگاه خود، پرده خانه را باز نموده و یا بکشید. مانند نورپردازی، این قابلیت فقط راحتی را شامل نمی گردد، بلکه امنیت را تحت شعاع قرار می دهد. اگر در تعطیلات هستید و اگر پرده های خانه به مدت زمان زیادی در یک حالت باشند، این به معنای دعوت علنی از سارقین است. اتوماتیک کردن این ویژگی در خانه هوشمند، به شما اجازه می دهد تا حتی اگر در حال کار هستید، طوری وانمود کنید که هنوز در خانه هستید!

سیستم هشدار دود

یکی دیگر از المان های خانه هوشمند ایرانی، سیستم هشدار دود است. این دستگاه با اتصال به Wi-Fi و امکان برقراری ارتباط و شناسایی دقیق محل آتش سوزی، می تواند اهالی خانه از خطر آگاه سازد. نکته بسیار خوب در خصوص این زنگ هشدار این است که آن ها می توانند هشدارها را به تلفن شما ارسال نمایند تا بتوانید حتی در دور بودن از خانه نیز از هرگونه مشکل آگاه شوید. همچنین می توانید به راحتی و در صورت هشدار اشتباه، آنها را خاموش کنید. حتی در حساس ترین شرایط نیز ممکن است به دلیل پخت غذا نیز سیستم به صدا در آید. پس لازم است که دستگاه را به خوبی تنظیم کنید.

کلام آخر

خانه هوشمند ایرانی مجهز به انواع و اقسام امکاناتی است که بیشترین راحتی و راندمان انرژی را در اختیار کاربران قرار می دهد. روشنایی، گرمایش، سرگرمی، سیستم امنیتی و موارد دیگر، قسمت های مختلف یک اتوماسیون خانگی هستند که به یک مرکز هوشمند متصل می شوند. با این سیستم ها، می توانید همواره خانه خود را کنترل کنید و از آسایش و فضایی ایمن نهایت لذت را ببرید.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 273

به "ساختمان هوشمند ایرانی را با این 10 المان به فضایی ایمن تبدیل نمایید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان هوشمند ایرانی را با این 10 المان به فضایی ایمن تبدیل نمایید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید