حذف کامل دفترچه بیمه سلامت از اول دی

به گزارش سفر به هند، معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت با اشاره به پیشرفت 80 درصدی حذف نسخ کاغذی گفت: قانون مجلس شورای اسلامی مقرر نموده است که از ابتدای دی سازمان های بیمه گر اجازه ندارند غیر از نسخ الکترونیک مبالغی به مراکز ارائه دهنده خدمت پرداخت نمایند.

حذف کامل دفترچه بیمه سلامت از اول دی

به گزارش ایسنا، مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: ابتدا لازم بود بانک اطلاعات بیمه شدگان خود را در سامانه های خود کارسازی نموده و سپس بانک اطلاعات شرکای کاری و قوانین بیمه ای را در سامانه هایمان می آوردیم.

نهایتا ایجاد پایگاه های برخط و حذف دفترچه های کاغذی و شروع نسخه نویسی الکترونیک که از سال 1398 شروع شده بود در دستور کار بود.

او اضافه کرد: اکنون با پیشرفت میانگین 80 درصدی در نسخ فراوری شده مربوط به بیمه سلامت در شرایط نسبتا خوبی قرار داریم و امیدواریم بتوانیم قانون مجلس را در موعد مقرر به خاتمه مطلوب برسانیم.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت تاکید نمود: قانون مجلس شورای اسلامی مقرر نموده است که از ابتدای دی سازمان های بیمه گر اجازه ندارند غیر از نسخ الکترونیک مبالغی به مراکز ارائه دهنده خدمت پرداخت نمایند.

رضایی ادامه داد: فکر می کنم موضوع نسخ الکترونیک اصلاح ساختار خوبی است که در حوزه سلامت ایجاد می گردد و مخاطب آن همه ارکان نظام سلامت از جمله سازمان های بیمه گر هستند.

آنچه برعهده سازمان های بیمه گر بود حداقل در سازمان بیمه سلامت به آن پرداخته شد و شرایط نسبتا مطلوبی داریم، اما باید سایر شرکا هم نقش خود را ایفا نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1286

به "حذف کامل دفترچه بیمه سلامت از اول دی" امتیاز دهید

1 کاربر به "حذف کامل دفترچه بیمه سلامت از اول دی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف کامل دفترچه بیمه سلامت از اول دی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید