جریمه رانندگان به صورت دو برگی ، چه افرادی مشمول این نوع جریمه می شوند؟

به گزارش سفر به هند، رئیس مرکز اجرائیات پلیس هدایت و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره جزئیات جریمه دو برگی رانندگان خودرو توضیحاتی داد.

جریمه رانندگان به صورت دو برگی ، چه افرادی مشمول این نوع جریمه می شوند؟

به گزارش خبرنگاران، سرهنگ محمدحسن ابراهیم پور، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور نیروی انتظامی در تبادل نظر با خبرنگاران در تشریح جریمه دو برگی رانندگان وسایل نقلیه اظهار کرد: براساس ماده 4 قانون رسیدگی به تخلفات، در صورتی که توقیف وسایل نقلیه برای ماموران پلیس راهور مقدور نباشد و یا اینکه تخلف توسط دوربین ها و تجهیزات الکترونیکی ثبت شده باشد، آن تخلف و اعمال جریمه به مالک خودرو توسط پیامک ارسال می گردد.

وی ادامه داد: به این نوع جریمه هایی که در بالا ذکر شد، جریمه های دو برگی گفته می گردد، اما اگر رانندگان وسایل نقلیه از لحاظ نوع جریمه ابلاغی اعتراض داشته باشند به موجب ماده 5 رسیدگی به تخلفات رانندگی، می توانند به شعب اجراییات پلیس راهور محل سکونت خود مراجعه نمایند تا موضوع مدنظر آنالیز گردد.

سرهنگ ابراهیم پور توضیح داد: توصیه پلیس به رانندگان وسایل نقلیه، رعایت مقررات هدایت و رانندگی و رعایت حقوق مردم توأم با صبر و شکیبایی است، همچنین آن دسته از رانندگانی که با عدم رعایت حقوق شهروندی پلاک خودروی خود را مخدوش می نمایند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 863

به "جریمه رانندگان به صورت دو برگی ، چه افرادی مشمول این نوع جریمه می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه رانندگان به صورت دو برگی ، چه افرادی مشمول این نوع جریمه می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید