جاری شدن خون بر روی زمین!، عکس

به گزارش سفر به هند، هنگامی که فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در ارتفاع 400 کیلومتری بالای سطح زمین حرکت می نمایند، تماشا چشم انداز ای خونین که در آن مایعی قرمز تیره سطح زمین را پوشانده است، غیرعادی نیست.

جاری شدن خون بر روی زمین!، عکس

تینا مزدکی- همانطور که به وسیله رصدخانه زمین ناسا شرح داده شده است، این دو تصویر که در ادامه آمده است، با استفاده از دوربین دیجیتال نیکون در سپتامبر 2023 به وسیله یکی از خدمه Expedition 69 و یکی دیگر از خدمه Expedition 70 گرفته شده است.

اولین عکس که در 7 سپتامبر گرفته شده است، لاگونا کلرادا را در رشته کوه های آند بولیوی نشان می دهد که از سمت آمریکای جنوبی می گذرد. در اینجا، رنگ قرمز زنگ زده نتیجه شکوفایی جلبک های قرمز در پی شرایط محیطی بهینه، به ویژه آب های کم عمق بسیار شور آن است.

فرآیند مشابهی در بدنه های آبی در جاهای دیگر دنیا اتفاق می افتد، مانند دریاچه نمک بزرگ در یوتا که اغلب رنگ صورتی عمیق به خود می گیرد.

عکس دوم که در 30 سپتامبر گرفته شده است، دلتای رودخانه بتسیبوکا در ماداگاسکار را نشان می دهد. اگرچه آب ها شبیه به هم به نظر می رسند، اما فرآیند متفاوتی باعث رنگ آمیزی آن می گردد. در این مثال، رودخانه به علت رسوبات غنی از آهن در آب های آن قرمز شده است.

این فرآیند مشابه آبشار خونین بدنام شرق قطب جنوب است. این مکان از نظر بصری برای اولین بار به وسیله انسان ها در سال 1911 به وسیله کاشف بریتانیایی توماس گریفیث گریف تیلور در طی یکی از اکتشافات اولیه قطب جنوب به وسیله اروپایی ها مشاهده شد. در آن موقع، گریف و خدمه اش فکر می کردند که رنگ پر جنب و جوش ناشی از جلبک های قرمز است و قابل درک است.

با این حال، یک مطالعه در سال 2023 نشان داد که نمونه هایی از آب Blood Fall تعداد زیادی نانوکره غنی از آهن دارد که وقتی اکسید می شوند قرمز می شوند.

منبع: iflscience

  • مار پیتون غول پیکر در آمریکا وحشت به پا کرد/ عکس

  • خرس های غول پیکر عجیب در منطقه ها شمالی دیده شدند/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 آبان 1402 بروزرسانی: 16 آبان 1402 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1652

به "جاری شدن خون بر روی زمین!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاری شدن خون بر روی زمین!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید