تلفن گویای کشاورزی در فارس راه اندازی شد

به گزارش سفر به هند، خبرنگاران/فارس مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان از راه اندازی اولین تلفن گویای کشاورزی در استان فارس به شماره 096800 اطلاع داد.

تلفن گویای کشاورزی در فارس راه اندازی شد

سید ناصر حسینی خرمی گفت: بهره برداران بخش کشاورزی می توانند به وسیله شماره سراسری 096800 با استفاده از خط تلفن ثابت یا تلفن همراه از خدمات مشاوره مستقیم با متخصصان کشاورزی و محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از جهادکشاورزی فارس، خرمی با بیان اینکه این سامانه به طور آزمایشی در فارس و 6 استان دیگر فعالیت خود را آغاز نموده است، اضافه نمود: هدف از راه اندازی این سامانه، توسعه دانش فنی در بخش کشاورزی، کاهش احتیاج به مراجعه حضوری و دسترسی سریع بهره برداران بخش کشاورزی به اطلاعات مورد احتیاج براساس سه گروه اصلی زراعت (زیرگروه های بذر و رقم، گیاهپزشکی، تغذیه، آبیاری و آب و خاک)، باغبانی (زیرگروه های بذر و رقم، گیاهپزشکی، تغذیه، آبیاری و آب و خاک) و دام، طیور و آبزیان (زیرگروه های دام سنگین، دام سبک، طیور، آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم) است.

حسینی با اشاره به اینکه این سامانه از ساعت 8 صبح تا 14 بعدازظهر آماده پاسخگویی مستقیم به کاربران است، اعلام کرد: در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل، پیغام کشاورزان ضبط می گردد و متخصصان استانی می توانند به پیغام های ضبط شده دسترسی داشته باشند.

به گفته او، به کارگیری صحیح ظرفیت های موجود در بستر این سامانه، مسائل اساسی توسعه بخش کشاورزی و کاهش عملکرد، مبنی بر عدم دسترسی کشاورزان به اطلاعات تخصصی به روز و دقیق را رفع خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1194

به "تلفن گویای کشاورزی در فارس راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن گویای کشاورزی در فارس راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید