تغییری در تیم مالی و فرایند تصمیمات مالی دولت رخ نداده است

به گزارش سفر به هند، پس از انتشار برآورد هایی در رسانه ها مبنی بر تغییر در تیم مالی دولت، سخنگو و دبیر هیئت دولت ضمن رد این موضوع، جزئیات تصمیم هیئت دولت درباره تغییر ترکیب در کمیسیون مالی دولت را تشریح کرد.

تغییری در تیم مالی و فرایند تصمیمات مالی دولت رخ نداده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی بهادری جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت ضمن رد کردن حدس بعضی رسانه ها پیرامون تغییر در تیم مالی دولت به رسانه ها گفت: آقایان محسن رضایی و صولت مرتضوی مانند سایر اعضای هیئت دولت همچون گذشته حق حضور در تمام کمیسیون های دولت از جمله کمیسیون مالی را دارا هستند. علاوه بر این، هیچ تغییری هم در ستاد هماهنگی مالی دولت که به طور منظم از سوی رئیس جمهور و به ریاست ایشان برگزار میگردد رخ نداده، همه اعضای تیم مالی دولت کمافی السابق در آن حضور دارند، همه بحث ها و تصمیمات مالی لازم و اجرایی در آنجا طرح میگردد و آقای محسن رضایی هم دبیر این ستاد هستند. آقای محسن رضایی، طبق روال 8 ماه گذشته به عنوان معاون مالی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی مالی سران قوا و دبیر ستاد مالی دولت مشغول فعالیت هستند.

بهادری جهرمی توضیح داد: مباحث مطروحه در کمیسیون مالی اجرایی نیست و موضوعات این کمیسیون هم صرفا بخشی از موضوعات مطرح شده در ستاد مالی دولت است.

دبیر هیئت دولت گفت: در 7 کمیسیون دولت بحث و گفتگو مقدماتی و پیشینی پیرامون موضوعات مطروحه در صحن هیئت دولت صورت میپذیرد. تصمیم نهایی و بدون اطلاع اعضای هیئت دولت در کمیسیون های فرعی هیئت دولت اخذ نمیگردد.

بهادری در شرح بیشتر پیرامون خبر حذف معاون مالی و معاون اجرایی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون مالی هیئت دولت گفت: پس از انتخاب و معین اعضای کمیسیون از بین اعضای هیئت دولت و مطابق آیین نامه، جلسات کمیسیون با حضور دو سوم اعضای انتخاب شده رسمیت می یابد. در خصوص بعضی کمیسیون ها و خصوصا کمیسیون اقتصاد این موضوع از مدتی قبل مطرح بود که به علت مشغله اعضا و وجود جلسات ستاد مالی دولت، گاهی جلسات کمیسیون به نصاب لازم نمیرسد و عملا به منظور معطل نماندن آنالیز موضوعات، جلسات بدون حد نصاب قانونی تشکیل میشد. این مشکل باعث شده بود موضوعات ارسالی از کمیسیون به هیئت دولت، مجدد به کمیسیون ارجاع گردد تا مطابق روال قانونی آنالیز گردد.

وی در ادامه توضیح داد: به طور خاص در خصوص کمیسیون مالی، آقایان صولت مرتضوی و محسن رضایی برای برون رفت از این مشکل، پیشنهاد دادند که از عضویت در کمیسیون مالی حذف شوند. البته نمایندگان ایشان در کمیسیون مالی حضور داشته و ایشان را از مباحث مورد احتیاج آگاه خواهند نمود.

بهادری تاکید نمود: علاوه بر همه اینها، بنا بر قاعده کلی، هر زمان که احتیاج باشد، آقای محسن رضایی و صولت مرتضوی خواهند توانست در جلسات کمیسیون مالی همچون سایر اعضای هیئت دولت حضور یابند؛ لذا صرفا برای برطرف مشکل نصاب قانونی جلسات کمیسیون مالی و روال قانونی پیدا کردن مذکرات و مصوبات این کمیسیون، عضویتشان از کمیسیون به پیشنهاد خودشان حذف شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1425

به "تغییری در تیم مالی و فرایند تصمیمات مالی دولت رخ نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییری در تیم مالی و فرایند تصمیمات مالی دولت رخ نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید