تظاهرات هنگ کنگی ها برای جلب حمایت بین المللی

به گزارش سفر به هند، بیش از هزاران تن از معترضان هنگ کنگی امروز (یکشنبه) با شرکت در تظاهراتی از مردم و دولت های خارجی خواستند تا از جنبش هوادار دموکراسی این دولت شهر حمایت نموده و مخالفت خودشان را با حزب کمونیست حاکم چین ابراز نمایند.

تظاهرات هنگ کنگی ها برای جلب حمایت بین المللی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نمایندگان گروه های فعال متحد از کانادا، اروپا و تایوان اظهاراتی مطرح کردند و حضار را در سر دادن شعارهای جنگ برای آزادی! کنار هنگ کنگ بایست! همراهی کردند.

سخنرانان همچنین نتایج انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه در تایوان را جشن گرفتند؛ انتخاباتی که در آن تسای اینگ ون از حزب ترقی خواه دموکراتیک برای بار دوم به ریاست جمهوری این جزیره خودگردان رسید.

ماه ها اعتراضات ضد دولتی در هنگ کنگ که یک قلمرو نیمه خودمختار چینی است، تبعاتی داشته است. هنگ کنگ که سابقا مستعمره بریتانیا بود، در 1997 به چین بازگردانده شد. این دولت شهر طبق فرمول یک کشور، دو سیستم از آزادی های بیشتری نسبت به سرزمین اصلی برخوردار است اما معترضان می گویند این آزادی ها تحت حکومت شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین پیوسته رو به زوال حرکت می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 232

به "تظاهرات هنگ کنگی ها برای جلب حمایت بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هنگ کنگی ها برای جلب حمایت بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید